România atrage tot mai mulți cumpărători din Ungaria, mai ales după integrarea țării în spațiul Schengen. Vecinii maghiari din zonele de frontieră aleg supermarketurile românești pentru prețurile accesibile, care le permit să facă economii semnificative.

Economii substanțiale pentru cumpărătorii maghiari

Ocsi, un locuitor al unui sat din Ungaria, situat la aproximativ 20 de kilometri de graniță, este unul dintre numeroșii cetățeni care își fac aprovizionarea în România. Într-un interviu acordat pentru Observator, el a explicat că prețurile mai mici din supermarketurile din Oradea îl determină să facă drumuri frecvente peste graniță, transmite B1TV:

Am cumpărat de-ale casei: detergenți, conserve, zahăr, hârtie, șervețele. Estimez că am făcut o economie de vreo 20.000 de forinți.”

Anterior, cetățenii maghiari obișnuiau să vină la cumpărături în România doar o dată pe lună, însă eliminarea controalelor de frontieră a facilitat deplasările, crescând frecvența acestora.

Acest val de turism comercial are un impact pozitiv asupra economiei din zonele de graniță, contribuind la creșterea vânzărilor pentru retailerii locali. Fenomenul este alimentat de diferențele de prețuri dintre cele două țări, în ciuda unor variații economice:

La finalul anului 2024, inflația din Ungaria era de doar 3,2%.

În România, inflația anuală în decembrie a fost de 5,14%, mai mare, dar prețurile produselor esențiale au rămas mai avantajase, cel puțin așa cum sunt ele percepute de vecinii unguri.

Se estimează că turismul comercial va continua să crească, pe măsură ce românii și maghiarii profită de avantajele economice oferite de integrarea în Schengen.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *