România a început implementarea unui sistem modern de monitorizare a vitezei vehiculelor pe drumurile publice. Primele camere fixe, capabile să înregistreze în timp real viteza autovehiculelor, sunt deja funcționale pe autostrăzile A1 București-Pitești, A2 București-Constanța și pe anumite segmente din DN2, supranumit „Drumul morții”.
Cum funcționează sistemul?
Dispozitivele radar sunt amplasate în afara părții carosabile, fiind montate pe trepied:
- Camerele înregistrează automat vehiculele care depășesc limita de viteză.
- Datele sunt descărcate de polițiști la finalul programului de monitorizare.
- Filmările sunt analizate de alți agenți, care identifică proprietarul vehiculului pe baza numărului de înmatriculare.
Amenzile, expediate prin poștă
Șoferii surprinși că depășesc viteza legală nu mai sunt opriți în trafic de Poliția Rutieră. Sancțiunile sunt trimise direct la domiciliul proprietarului vehiculului. Dacă proprietarul refuză să dezvăluie cine se afla la volan, acesta poate primi o amendă de până la 4.000 de lei pentru necomunicarea informațiilor, transmite B1TV.
Planuri extinse pentru siguranța rutieră
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) intenționează să instaleze peste 400 de radare fixe pe cele mai circulate drumuri din țară. Această măsură are scopul de a reduce numărul accidentelor cauzate de viteza excesivă și de a spori siguranța participanților la trafic.