Profesorii care refuză să predea online nu mai au ce căuta în sistemul de învățământ, s-a exprimat drastic premierul Ludovic Orban. Cadrele didactice trebuie să fie plătite exact după numărul orelor prestate, adică, în acest caz, după orele petrecute în fața calculatorului cu elevii din clasă.
„Nu pot accepta ideea că există cadre didactice care refuză să îşi exercite profesia şi chiar misiunea. Un profesor care nu face lecţii online acolo unde este necesară organizarea acestor lecţii online, dacă din zece ore face numai şase ore, patru ore, nu mai trebuie plătit, este simplu. Iar, dacă, refuză să predea online, din punctul meu de vedere, nu mai are ce căuta în sistemul de educaţie, pentru că un profesor are obligaţia să se adapteze la orice situaţie.
Job-ul lui este să transmită informaţii, cunoştinţele de la materia respectivă şi, în mod evident, şi multe alte valori, principii, să fie un model, dar are obligaţia să se adapteze la modalitatea de transmitere a acestor cunoştinţe. Să fim cinstiţi, online-ul este deja un lucru care există în viaţa noastră. Toţi avem, cei mai mulţi conturi de Facebook, ştim ce înseamnă live-uri, cum să nu poţi să te adaptezi să predai online”, a declarat Ludovic Orban, vineri, într-o conferinţă de presă la Ministerul Educaţiei, cu referire la profesorii care refuză noul sistem adaptat la epidemia de coronavirus.
Achiziția tabletelor este în plină desfășurare, a mai spus șeful Executivului, potrivit PsNews.
„Deja există o pregătire pentru că în foarte multe judeţe se face fie în clasă, fie în sistem mixt, hibrid, fie sunt câteva sute de şcoli în care predarea se face în exclusivitate online. Procesul de achiziţie de tablete continuă la toate nivelurile, şi la nivelul Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate şi la nivelul inspectoratelor şcolare şi la nivelul administraţiilor locale, vom adapta ghidul solicitantului astfel încât fiind o cerere mai mare decât oferta, vom verifica nivelul maxim al preţului, de la 200 de euro la 250 de euro cel mai probabil. De asemenea, vom ţine cont de caracteristicile tehnice care sunt necesare astfel încât să nu impunem caracteristici tehnice nenecesare pentru desfăşurarea învăţământului online”, a completat Orban.
Premierul a mai spus că discuţiile de la Ministerul Educaţiei au vizat şi problema navetei şcolare. „Am mai purtat discuţii legate şi de alte aspecte privind procesul educaţional, problema navetei şcolare, unde încă există operatori de transport privat judeţeni care nu eliberează abonamentele gratuite pentru elevi. În unele situaţii şi din cauza neasumării de către consiliile judeţene a plăţii sumelor care reprezintă 50% din cuantumul costului călătoriilor pentru naveta şcolară. De asemenea, am discutat legat de eventuale îmbunătăţiri ale actelor normative care ţin de transportul şcolar. Am purtat discuţii privitoare la modul în care sunt interpretate atât reglementările care oferă posibilitatea părinţilor de a beneficia de plata a 75% din salariul pe perioadele în care sunt suspendate cursurile şcolare din cauze epidemiologice”, a explicat prim-ministrul.