Aplicația MAI pentru raportarea șoferilor agresivi e „lentă și respingătoare”. Analiza făcută de un psiholog și un fost șef al Poliției Rutiere
Aplicația MAI pentru raportarea șoferilor agresivi e „lentă și respingătoare”. Analiza făcută de un psiholog și un fost șef al Poliției Rutiere

Aplicația recent lansată de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) pentru raportarea șoferilor agresivi întâmpină critici legate de funcționalitate și utilitate. Lucian Diniță, fost șef al Poliției Rutiere, a declarat pentru „Adevărul” că efectul acesteia ar fi limitat, estimând o eficiență de „maximum 5%”.

Fostul șef al Poliției Ruriere consideră că modelul preluat din țările occidentale este dificil de aplicat în România, din cauza comportamentului imprevizibil din trafic și a numărului ridicat de contestații care ar putea bloca instanțele civile. „Agresivitatea în trafic este sport național în România. Ar fi fost mai eficient dacă ar fi fost scoși polițiștii pe străzi decât să aștepți sesizări pe o platformă”, a explicat Diniță.

Platforma, disponibilă pe hub.mai.gov.ro la secțiunea ESAR, permite utilizatorilor să depună plângeri și să furnizeze dovezi împotriva șoferilor agresivi. Totuși, cei care au încercat să folosească aplicația, precum un psiholog citat de „Adevărul”, afirmă că aceasta este „lentă și respingătoare”, descurajând utilizatorii.

În plus, Diniță avertizează că funcționarea eficientă a aplicației ar necesita o structură dedicată, formată din experți capabili să analizeze corect imaginile și să identifice abaterile din trafic. „E nevoie de specialiști, nu de tineri fără experiență practică”, a mai adăugat fostul șef al Poliției Rutiere, subliniind nevoia de personal calificat pentru a gestiona corespunzător sesizările.

Declarația integrală pe această temă a lui Lucian Diniță, care în perioada 2009-2014 a condus Direcţia de Poliţie Rutieră:

Ideea este preluată din țările civilizate, din Europa de Vest. În momentul de față, nu știu dacă România e pregătită pentru o asemenea aplicație. Ar trebui să fie eficientă teoretic, însă cum România e o țară imprevizibilă, va fi greu. Gândiți-vă că șoferii agresivi vizați și împotriva cărora ar trebui să se ia măsuri vor face fără îndoială contestații în instanță. Iar acest fapt va aglomera și mai mult instanțele civile. Agresivitatea în trafic este sport național în România. Ar fi fost mai eficient dacă ar fi fost scoși polițiștii pe străzi decât să stai să aștepți sesizări pe o platformă privind șoferii agresivi”.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *