Românii care vor să schimbe furnizorul de energie electrică pentru că primesc prețuri foarte mari, și încearcă să caute varianta cea mai bună, pot cădea într-o capcană.
Oamenii se plâng că s-au trezit cu facturile umflate, deși au dat indexul, şi spun că atunci când au schimbat furnizorul, s-au trezit și cu 200-300 de kilowați în plus.
Haosul facturilor la energie electrică continuă, deşi PSD şi PNL spun că s-au înţeles şi piaţa va fi semireglementată de la anul şi niciun român nu va plati mai mult ca acum la factură, lucrurile tot nu sunt clare.
„Există o platformă, pe care noi e pe cale s-o finalizăm pentru că mai avem ceva de lucru la ea, și doar în câteva săptămâni va fi operațională pentru furnizori, distribuitori, cât și clienți.
ANRE: Schimbarea furnizorului se face în maxim 21 de zile
Platforma asigură doar partea tehnică, pentru că așa este așa este prevăzut în Directiva europeană, ca până în 2026, toate statele membre trebuie să asigure ca partea tehnică a schimbării furnizorilor trebuie să se efectueze în maxim 24 de ore.
Legea noastră prevede că schimbarea furnizorului se face în maxim 21 de zile, dar în momentul în care această platformă va fi operațională, tot ce înseamnă desemnare contracte, denunțare contracte, transmitere index, deci partea tehnică se va face maxim 24 de ore.
Platforma având o un modul în care se pot încărca poze cu indexul, cu siguranță va rămâne o urmă și vom putea verifica foarte exact care era consumul clientului în momentul în care clientul a solicitat o schimbare de furnizor”, a explicat vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, joi, la Antena 3 CNN.
Ce faci, dacă apari cu un index mai mare ca cel trimis de tine
Aici apare problema, pentru că oamenii spun că au încercat să trimită indexul și s-au trezit cu un index mult umflat și factura de două ori mai mare.
Întrebat ce să facă românii în astfel de situaţii, reprezentatul ANRE a explicat: „Toată lumea are acum un telefon cu care se pot face poze.
Important este acum ca în ziua în care se face schimbarea furnizorului, și asta se comunică și clientului, să facă o poză, să-i rămână o dovadă cu privire la indexul contorului.
Dacă unul dintre furnizori va opera altceva, ulterior vom putea corecta acest lucru, dacă cineva sesizează o problemă.
De foarte multe ori, sesizând furnizorul despre diferență, se rezolvă la furnizor. Dar dacă furnizorii nu sunt dispuși să soluționeze problema, atunci recomandarea noastră este să se adreseze autorității și vom verifica noi situația concretă”, a recomandat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE.
Urmează facturi la energia electrică pe cinci luni de zile, a atras atenţia Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte ANRE, la conferinţa Rezerve de energie pentru iarnă şi resurse de independenţă energetică, organizată de România Inteligentă.
O parte dintre români, în special cei care au avut un consum mare, vor primi factura la energie pe cinci luni, după ce un mare furnizor nu a emis note de plată în ultima perioadă, a spus Zoltan Nagy-Bege.
„Un furnizor mare, nu-i dau numele, din luna mai nu a emis nicio factură la energia electrică pentru consumatorii care au avut un consum mediu de 300 kWh. Din mai, unii dintre ei nu au primit nicio factură. Deci, probabil, vor plăti factura pentru cinci luni”, a atras atenţia vicepreședintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Sunt câteva aparate electrocasnice, cele mai utilizate, pe care oricine le are în casă şi care consumă foarte mult curent electric, în funcţie de tipul lor.
Experţii în energie spun că este vorba despre frigider şi maşina de spălat, pe care cu toţii le folosim, însă doar cele vechi consumă o cantitate foarte mare de energie.
Astfel, electrocasnicele vechi ne pot aduce facturi mai mari la energia electrică în perioada următoare, cu atât mai mult cu cât unele facturi întârzie, iar kilowattul s-a scumpit.
Frigiderele sau maşinile de spălat mai vechi de 10 ani sunt cei mai mari consumatori, parcă în ciuda eforturilor de economisire.
Leave a comment