Asociația Pro Infrastructură (API) a lansat o critică dură la adresa deciziei de închidere a DN7 pe Valea Oltului, calificând-o drept o soluție comodă pentru autoritățile responsabile. API contestă afirmația ministrului Grindeanu conform căreia aceasta ar fi „singura soluție” posibilă.
În declarația sa, API susține: „Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu și cu sapa.”
Reprezentanții asociației propun o alternativă, potrivit B1TV: „Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare.”
API își exprimă scepticismul cu privire la durata anunțată a închiderii: „Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi… la Sfântul Așteaptă.”
Asociația sugerează utilizarea căii ferate ca alternativă pentru transportul local: „Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7.”
API critică lipsa de viziune a autorităților: „Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu.”
În încheiere, asociația subliniază ironic: „Dar cine să gândească feroviar în țara politicienilor-șoferi cu girofar albastru?!”
Aceste critici evidențiază frustrarea API față de abordarea autorităților în gestionarea infrastructurii rutiere și feroviare, subliniind necesitatea unor soluții mai creative și eficiente pentru problemele de trafic.