Mărcile produselor pe care le cumpără românii nu mai sunt atât de importante ca anii trecuți în decizia de cumpărare, pentru că prețul a devenit acum un factor determinant, arată un studiu de piață făcut înaintea Sărbătorilor de Paște, perioadă de consum crescut.
Produsele au rămas la fel de scumpe, deși inflaţia dă puţin înapoi și a ajuns în martie, la 14.5%.
Scăderea inflației nu are nicio influenţă în preţurile alimentelor, deocamdată. Asta în condiţiile în care au fost scumpiri semnificative în ultimii ani.
Comparativ cu anul 2019, la unele alimente de bază precum zahărul, untul cartofii, dar şi lactatele, preţurile au crescut cu zeci de procente, iar în cazul unora chiar s-au dublat. Specialiştii spun că până la finalul anului, inflaţia ar putea ajunge la o valoare de o cifră, respectiv 7%.
Potrivit B1TV, consumatorii acordă o importanţă mai mare preţului produselor decât mărcii în acest an, estimează două treimi dintre comercianţi, aspect care le va crea dificultăţi, în condiţiile în care acţionarii pun o presiune tot mai mare pe majorarea preţurilor pentru a compensa creşterea costurilor, potrivit studiului Deloitte Retail industry outlook 2023.
Schimbarea comportamentului cumpărătorilor va avea consecinţe asupra activităţii lor pe termen mediu.