Premierul Ilie Bolojan a anunțat joi măsuri drastice de restructurare a administrației publice locale, prin care multe primării din țară vor fi obligate să își reducă semnificativ numărul de angajați. Decizia vine în contextul aplicării unor noi criterii privind raportarea personalului la populația fiecărei localități.
Reduceri de 20% la nivel național
„Vor fi multe primării care își vor reduce numărul de angajați. Și atunci banii cetățenilor, care de anul viitor se vor încasa suplimentar, se vor duce nu către cheltuieli de personal, ci către proiecte de investiții”, a declarat Ilie Bolojan citat de B1TV.
Liderul Executivului a precizat că grilele actuale pentru calculul personalului vor fi reduse cu aproximativ 20%. „Că ne place, că nu ne place, nu mai putem duce aceste cheltuieli în ritmul în care le-am dus. Aceasta este o componentă importantă de partea de eficiență a administrației”, a explicat premierul.
Potrivit estimărilor sale, doar prin eliminarea unui consilier din cabinetele primarilor, viceprimarilor și altor demnitari locali pot fi suprimate aproximativ 6.000 de posturi la nivel național.
Exemplul personal din Bihor
Pentru a-și susține argumentele, Bolojan și-a invocat propria experiență administrativă din județul Bihor. Premierul a subliniat că a administrat „mulți ani Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor și a făcut-o bine, cu personal redus”.
Rezultatele concrete ale acestei abordări au fost substanțiale, zice el: la Primăria Oradea, reducerea personalului a fost de circa 30%, iar la Consiliul Județean Bihor de 50%. „Economiile au fost importante și se văd în lucrurile care se fac în fiecare lună pentru cetățeni”, a afirmat Bolojan.
Cu toate acestea, premierul a recunoscut complexitatea procesului de restructurare, admițând că „este greu să dai niște procente. Trebuie analizate lucrurile de la caz la caz”.
Măsurile anunțate fac parte din strategia guvernamentală de eficientizare a administrației publice și de redirecționare a fondurilor către investiții, în detrimentul cheltuielilor cu personalul.