Schema „Pliculețul” descrie o practică în care anumiți clienți, de obicei persoane tinere, utilizează diverse obiecte neplăcute, cum ar fi fir de păr, unghii sau insecte, pentru a-și crea motive de a face reclamații și a nu plăti nota la restaurante sau terase. Acești clienți consumă o parte din produse, apoi introduc obiectele în mâncare sau băutură, fac fotografii, și apoi reclamă calitatea serviciului sau a produselor.
Comisarul șef adjunct al Protecției Consumatorilor Buzău, Cornelia Galer, a evidențiat această schemă și a menționat că, deși multe reclamații pot fi întemeiate, există cazuri în care aceasta este o strategie utilizată pentru a obține servicii gratuite, cum ar fi o masă la restaurant, transmite B1TV.
„De regulă se dovedesc întemeiate aceste reclamaţii. Sunt şi unele neîntemeiate. Ca să înţelegem aşa cam ce se întâmplă în piaţă, s-a format deja o clasă de consumatori care trăiesc neplătind. Asta am constatat-o noi pe parcursul ultimilor ani de cercetări a reclamaţiilor, adică de regulă sunt persoane tinere care au asupra lor pliculeţe cu fir de păr, unghie, muscă, vierme sau mai ştiu eu ce, se duc în restaurante sau pe terase, comandă, mănâncă jumătate sau trei sferturi, pune acolo din pliculeţ ce trebuie, face poză, face reclamaţie”, a explicat Cornelia Galer.