Legile Educației din România au fost promulgate cu fast, marți, de către președintele Klaus Iohannis, în ciuda criticii acerbe formulate de societatea civilă, profesori, elevi și organisme internaționale precum OECD. Ceremonia solemnă a avut loc la Palatul Cotroceni, însă reprezentanții elevilor nu au fost deloc încântați de acest eveniment.
Reprezentanta Asociației Elevilor din Constanța, Adriana Dudună, a declarat într-o intervenție pentru B1 TV că promulgarea acestor legi nu este un motiv de bucurie pentru elevi. Aceasta a subliniat că aceste proiecte de legi au fost criticate în mod constant, iar recent Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) a evidențiat că nu sunt adecvate pentru îmbunătățirea sistemului educațional românesc.
Dudună a subliniat că situația educației în România este îngrijorătoare și că există un dezinteres total față de acest domeniu, atât din partea guvernanților de la nivel central, cât și din partea autorităților locale. Problema nu rezidă doar în promulgarea unei noi legi, ci în aplicarea și respectarea acesteia. Chiar și legea anterioară, Legea 1/2011, considerată destul de bună, nu a fost implementată în totalitate.
„Poate pentru alții este un motiv de bucurie, pentru noi clar nu. Am criticat aceste proiecte de legi, recent vedem că până și OECD ne spune că nu sunt bune. Deci nu pot să mă bucur că se promulgă o astfel de lege” spune ea.
Ariana Dudună: „Educația este batjocorită de către guvernanți peste tot și pe toate palierele, de la un nivel înalt, de la nivelul Guvernului, până la nivel local, al consiliilor locale, de unii primari. Vorbim despre un dezinteres total față de educație, față de finanțare, de reformarea ei. O lege nouă nu schimbă lucrurile astea. Puteam să avem și cea mai bună lege, lucru care nu se întâmplă, dar dacă legile promulgate astăzi erau niște legi extraordinare, lucrate cu cei mai buni experți, nu am fi avut garanția că educația va arăta mai bine. Că de mâine legile acestea vor fi și aplicate, și respectate.
Să ne uităm la Legea 1/2011. A fost o lege destul de bună, dar dacă ne uităm la prevederile ei o să vedem că o bună parte din ele nici până astăzi nu au fost aplicate. Degeaba avem legi dacă noi nu le aplicăm. Nimeni nu vrea să vorbească despre asta. Asta înseamnă să căutăm vina în ograda partidelor, în ograda aleșilor care nu aplică și nu respectă legile”.
Organizația Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) – OECD și reprezentanții elevilor aduc critici severe Legilor Educației
OECD a criticat dur Legile Educației, evidențiind că România nu are o strategie națională eficientă pentru îmbunătățirea școlilor, că evaluările nu contribuie la progresul educațional, că sistemul de învățământ este încă extrem de birocratic și că lipsesc măsuri concrete referitoare la alocarea fondurilor suplimentare. În plus, bugetul alocat educației nu este aliniat cu obiectivele pe termen lung.
Leave a comment