Biroul Electoral Central (BEC) a transmis miercuri o circulară cu instrucțiuni specifice pentru situația alegătorilor care dețin cărți electronice de identitate de pe care a fost eliminată mențiunea referitoare la adresa de domiciliu.
Documentul a fost distribuit către Autoritatea Electorală Permanentă, Birourile electorale județene și Birourile electorale ale sectoarelor Bucureștiului, în vederea bunei desfășurări a alegerilor prezidențiale din 4 mai.
“În cazul persoanelor care își vor exercita dreptul de vot în baza unei asemenea cărți electronice de identitate la o secție de votare unde sunt înscriși în lista electorală suplimentară, membrii biroului electoral al secției de votare se află în imposibilitatea de a completa cu informații probate de un înscris oficial rubrica destinată domiciliului alegătorului,” se arată în comunicatul BEC.
Pentru rezolvarea acestei situații, circulara stabilește un protocol clar, conform Hotnews: “În vederea identificării corecte a adresei de domiciliu a alegătorului, președintele biroului electoral al secției de votare trebuie să apeleze Centrul de suport tehnic asigurat de Serviciul de Telecomunicații Speciale, de unde va fi redirecționat către Direcția generală pentru evidența persoanelor, care îi va comunica informațiile privind domiciliul alegătorului necesare corectei completări a listei electorale suplimentare.”
BEC precizează că eliminarea mențiunii referitoare la adresa de domiciliu de pe cărțile electronice de identitate în format tipărit a fost dispusă prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 17/2025, care a modificat Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă și OUG nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români.
În circulară sunt reafirmate și regulile generale privind secțiile unde alegătorii își pot exercita dreptul de vot la alegerile prezidențiale, în funcție de domiciliu, reședință sau locația în care se află în ziua votului.