Facebook a anunțat, joi, că schimbă numele companiei în Meta, una dintre variantele vehiculate în ultimele zile.
Schimbarea de nume a fost anunțață la conferința despre realitatea virtuală și augmentată Facebook Connect, conform CNBC.
Schimbarea numelui în Meta reflectă ambiția companiei de a se dezvolta dincolo de rețelele sociale și de a familiariza publicul cu metaversul, termenul științifico fantastic folosit de Facebook pentru a descrie viziunea sa despre ce înseamnă a lucra și a juca într-o lume virtuală.
Metavers care va înlocui Facebook este un termen apărut pentru prima dată într-un roman distopic în urmă cu trei decenii și care se referă în linii mari la ideea unui mediu virtual, care poate fi accesat de oameni care folosesc diferite dispozitive.
„Astăzi suntem văzuți ca o companie de social media, dar în ADN-ul nostru suntem o companie care construiește tehnologie pentru a conecta oamenii, iar metaversul este următoarea frontieră, așa cum erau rețelele sociale când am început”, a spus Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook.
“În metavers, vei putea face aproape orice îți poți imagina – să te întâlnești cu prietenii și familia, să lucrezi, să înveți, să te joci, să faci cumpărături, să creezi – precum și experiențe complet noi care seamănă cu nimic când te gândești la computerele sau telefoanele de astăzi. Am făcut un film care explorează cum ai putea folosi metaversul într-o zi. În acest viitor, te vei putea teleporta sub formă de hologramă pentru a fi la birou, la un concert cu prietenii sau în sufrageria părinților tăi”, a punctat șeful Facebook.
Facebook a declarat că intenționează să înceapă tranzacționarea acțiunilor sale sub noul simbol MVRS de la 1 decembrie.
Schimbarea de nume vine în contextul în care Facebook este în mijlocul mai multor scandaluri de imagine. Acest efort uriaș distrage atenția cel puțin temporar de la valul nesfârșit de imagine proastă a Facebook.
De ani de zile, gigantul rețelelor sociale a fost criticat pentru că a încurajat răspândirea dezinformării și pentru politicile sale opace privind datele utilizatorilor. Lucrurile s-au înrăutățit în ultimele luni după ce un denunțător a dezvăluit multe dintre secretele companiei.
Mai precis, fosta angajată devenită denunțătoare Frances Haugen a acuzat Facebook că a adâncit polarizarea și că plasează necruțător profiturile peste siguranța utilizatorilor săi.