Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat, miercuri, la Digi24, că înainte de a vorbi public despre posibile lucrări de adâncire făcute de ucraineni pe canalul Bâstroe a primit rapoarte de la structuri ale Ministerului de Interne. Acesta spune că așteaptă în continuare acceptul părții ucrainene pentru a face măsurători pe canal.

„Sunt deschis să avem discuții și cu cei de la Comisie și cu cei din Ucraina, cu toată lumea (…) În acest moment am înțeles că lucrurile sunt gestionate de MAE, așteptăm acceptul părții ucrainene de a face acele măsurători. Altceva, ce putem să facem?”, a declarat ministrul. Întrebat dacă a vorbit cu președintele Klaus Iohannis, care a criticat săptămâna trecută reacția liderilor politici de la București în scandalul Bâstroe, ministrul a spus că nu a avut o discuție cu șeful statului. „Ce ar trebui să facă un ministru când are informări de acest tip, și când e întrebat de presă? Ce, trebuia să mint?” Sorin Grindeanu spune că a primit informări de la structuri ale ministerului de Interne înainte de a vorbi public pe subiect. „Eu nici nu am mers cu barca să ma dau pe Bâstroe sau pe Chilia. Eu am avut în față anumite rapoarte date de către structuri care nu țin de Ministerul Transporturilor, în speță, de ministerul de Interne. Asta nu înseamnă că experții și măsurătorile care să ne spună ce s-a întâmplat nu trebuie să își facă treaba. Intrându-se pe această cale diplomatică eu zic că trebuie să așteptăm adresele de la MAE să ne comunice când ne întâlnim cu ucrainenii”, a declarat ministrul. Acesta a mai precizat că la Ministerului Transporturilor a fost primită anul trecut o singură solicitare din partea ucrainenilor, referitor la lucrări de adâncire în portul Izmail, pe care ministerul a dat un aviz negativ.

„Singura notificare primită la Ministerul Transporturilor este o notificare pentru o lucrare de lărgire în portul Izmail, de adâncire pe 460 de metri la care am dat aviz negativ”, a mai spus ministrul. Comisia Europeană nu a primit niciun document oficial de la autoritățile române și nici de la cele ucrainene, privind situația de pe canalul Bâstroe, deși a solicitat informații de la cele două părți. Precizarea a fost făcută de o purtătoare de cuvânt a Comisiei Europene pe probleme de transporturi, la solicitarea Digi24.ro. Comisia Europeană nu are responsabilitatea de a verifica adâncimea apei pe canalul Bâstroe, pentru că nici brațul Chilia al Dunării, nici canalul Bâstroe nu fac parte din rețeaua europeană de transport TEN-T. Cu toate acestea, Comisia lucrează cu România și Ucraina „pentru a le ajuta să găsească soluții” și, totodată, păstrează contactul și cu Comisia Dunării, potrivit serviciului de presă al Comisiei.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *