Guvernul a aprobat, joi, eliminarea indemnizaţiilor membrilor Autorităţilor Teritoriale de Ordine Publică, reiese dintr-un comunicat transmis de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. Decizia reduce costurile administraţiei publice locale cu 22 de milioane de lei.
El a menţionat că măsura a fost necesară, întrucât membrii ATOP primeau indemnizaţii de şedinţă stabilite de Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau de consiliile judeţene, în cuantumuri de 5-10% din indemnizaţia lunară a primarului general sau a preşedintelui consiliului judeţean.
Costurile administraţiei publice locale, reduse cu 22 de milioane de lei
“Pentru că membrii ATOP participă la şedinţe ordinare trimestriale, dar şi la şedinţe extraordinare, ori de câte ori este nevoie pe an, la convocarea preşedintelui sau la solicitarea unui număr minim de membri, cheltuielile cu aceste indemnizaţii variau foarte mult de la un judeţ la altul, fiind între 400-500 lei şi câteva mii de lei, fără un criteriu unitar de stabilire a acestor valori”, transmite sursa citată.
Până acum, în unele judeţe, un membru ATOP primea 3.285 lei net pentru o singură şedinţă lunară, ceea ce însemna un fond lunar de 50.000 lei şi un buget anual de 600.000 lei pentru această structură, se arată în comunicat.
ATOP este un organism cu rol consultativ, fără personalitate juridică, care se organizează şi funcţionează la nivelul municipiului Bucureşti şi al fiecărui judeţ, şi a cărui activitate se desfăşoară în interesul comunităţii, în scopul sporirii eficienţei serviciului poliţiei locale din unitatea administrativ-teritorială în care funcţionează.