Consiliul Concurenței investighează PPC (fostul Enel) pentru abuz de poziție dominantă și îngreunarea transferului clienților către Hidroelectrica.
Consiliul Concurenței a demarat o investigație împotriva companiei PPC, fostul Enel România, sub suspiciunea de abuz de poziție dominantă. Autoritatea acuză PPC că ar fi îngreunat procesul de migrare a clienților către Hidroelectrica, pe fondul nemulțumirilor consumatorilor privind lipsa informării despre noile prețuri valabile de la 1 iulie, odată cu liberalizarea pieței energiei.
„Avem în derulare investigația privind posibilul abuz de poziție dominantă al operatorului de distribuție al PPC (fost Enel România), pentru că ar fi îngreunat mutarea clienților spre Hidroelectrica”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, pentru HotNews.
Această acțiune vine în contextul în care, la începutul lunii mai, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a impus tuturor furnizorilor de energie electrică obligația de a notifica consumatorii cu privire la prețurile practicate începând cu 1 iulie 2025. Termenul limită pentru transmiterea acestor informații a fost 10 iunie. Cu toate acestea, numeroși clienți PPC se plâng că nu au primit notificările relevante, la o săptămână după expirarea termenului.
Într-o reacție transmisă Ziare.com, reprezentanții PPC au declarat: „Procedura la care face referire articolul a început în anul 2023, moment în care companiile aveau alt acționar majoritar. Companiile grupului PPC în România au ca obiectiv respectarea integrală a legislației”.
PPC, o companie grecească ce a finalizat achiziția Enel România în 2023, este unul dintre cei mai mari furnizori de energie de pe piața românească, cu peste 3 milioane de clienți.