Primăria Cluj-Napoca se reapucă de lucrările abandonate în 2019 pentru realizarea Podului Porțelanului. Proiectul a fost reluat după ce în anul 2019 a fost întrerupt deoarece s-a descoperit în acea zonă un zăcământ de sare.
Podul Porțelanului reprezintă una din investițiile importante ale municipiului Cluj-Napoca, având ca și scop dezvoltarea din punct de vedere economic a zonei prin realizarea unei noi legături între Str. Porțelanului și Str. Nădășel. Un alt scop fiind reprezentat de accesibilizarea zonelor pentru pietoni și bicicliști. Prin implementarea proiectului de investiție se urmărește asigurarea descărcării traficului rutier și pietonal de pe Str. Porțelanului. Trafic care la momentul actual este ștrangulat pe podul deja existent.
Podul Porțelanului urmează să aibă o lungime totală de 62 de metri, dispunând de 3 deschideri ce vor avea: 8,67 m + 35,94 m + 8,76 m. Acesta va asigura circulația pe 2 benzi ce vor avea lățimea totală de 7,8 metri. Trotuarele vor avea 1,2 metri lățime pe ambele laturi. Se va amenaja și o pistă pentru biciclete cu o lățime de 10,8 metri. Proiectul de investiție presupune realizarea unui pod nou, realizarea a 2 benzi de circulație, reabilitarea podului existent și recalibrarea albiei în zona podurilor. Termenul de finalizare al lucrărilor este peste 7 luni.
Valoarea totală a investiției se ridică la 11 milioane de lei, fără TVA, adică 2,2 milioane de euro, plus TVA. Obiectivul de investiții este cuprins la finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, conform Ordinului nr. 3695/2017 privind aprobarea listei obiectivelor de investiţii si sumelor alocate pentru judeţul Cluj în perioada 2017-2022 de Ministerul Dezvoltării Regionale Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene.
Beneficiile investiției
Prin realizare Podului Porțelanului, se au în vedere urmatoarele aspecte:
-Creșterea vitezei de deplasare pentru mijloacele de transport în comun, care pot deveni mult mai atractive din punct de vedere al economiilor de timp alocate deplasărilor cotidiene.
-Asigurarea continuității măsurilor investiționale de-a lungul întregului coridor central de mobilitate in zona centrală a municipiului Cluj-Napoca, unind cartierele Mănăștur de Mărăști.
-Restructurarea numărului de benzi carosabile, implementarea benzilor dedicate pentru transportul în comun, asigurarea infrastructurii dedicate pistelor pentru biciclete.
-Reducerea duratei medii de deplasare și reducerea costurilor de la nivelul întregii rețele rutiere
centrale, mai ales dacă se utilizează modurile alternative de deplasare.
-Realizarea confortului de circulație pentru participanții la trafic, prin separarea diferitelor
categorii modale si eliminarea conflictelor între fluxuri.
-Reducerea numărului de accidente.
-Reducerea noxelor emise și reducerea amprentei asupra mediului
-Creșterea confortului riveranilor
-Creșterea calității spațiului urban, prin amenajarea de zone pietonale.
Contractul privind realizarea Podului Porțelanului a fost stribuit printr-o procedură simplificată asocierii dintre firmele Procons Group și Freyrom. Procons Group este o firmă din Oradea ce are 4 angajați. În 2020, firma a rulat peste 20 de milioane de lei. Conform ultimului bilanț, compania a înregistrat un profit de 3,8 milioane de lei. Freyorm este o firmă din București ce are 61 de angajați. În 2020, compania a rulat 31 de milioane de lei. Înregistrând conform ultimului bilanț o pierdere de 2 milioane de lei.
Leave a comment