Mașinile cu motoare termice vor fi vândute în UE și după 2035, după opoziția Germania și României. Comisia Europeană a pus însă o condiție problematică.
Mașinile cu motoare termice vor fi vândute în Uniunea Europeană și după 2035, a decis Executivul comunitar, după ce un grup de state din care fac parte și România, în frunte cu Germania, s-au opus cu vehemență. Există însă o singură condiție pentru a fi permisă vânzarea mașinilor noi care funcționează cu motoare clasice, pe combustibili fosili.
Planul Comisiei Europene este ca acestea să poată fi vândute dacă funcționează numai cu combustibili neutri din punct de vedere climatic, transmite Reuters, citat de B1TV.
Proiectul, sugerează crearea unui nou tip de categorie de vehicule în Uniunea Europeană pentru mașinile care pot funcționa numai cu combustibili neutri din carbon.
Astfel de vehicule ar trebui să utilizeze tehnologie care ar împiedica să fie conduse dacă sunt folosiți alți combustibili, se arată în proiect.
Propunerea ar putea oferi producătorilor de mașini o cale de a continua să vândă vehicule cu motor cu combustie și după 2035, data la care o lege a UE planificată va interzice vânzarea de mașini noi care emit CO2.
După luni de negocieri, țările UE și Parlamentul European au convenit anul trecut asupra legii. Însă Ministerul Transporturilor din Germania a surprins alte țări luna aceasta depunând obiecții de ultim moment la lege, cu câteva zile înainte de un vot final.
Cererea principală a ministerului este ca UE să permită vânzările de mașini noi care funcționează cu combustibili clasici după 2035. Marți, ministerul transporturilor german că a luat legătura cu Comisia pentru a încerca să găsească o soluție cu privire la această problemă, care este urmărită cu atenție de puternica industrie auto din Germania.
„Suntem interesați de o clarificare rapidă, dar trebuie să fie corectă și obligatorie. În prezent examinăm acest lucru cu atenție”, a spus un purtător de cuvânt.
Condiția Comisiei conform căreia mașinile trebuie să poată recunoaște combustibilii neutri în CO2 din combustibilii fosili a fost problematică pentru Germania, deoarece ar forța în mare măsură producătorii de automobile să dezvolte noi motoare.