Candidatul independent la Președinție Nicușor Dan explică la RFI cum a reușit să crească masiv pe rețelele de socializare în ultimele săptămâni. Pe conturile TikTok care-i sunt favorabile, s-a înregistrat o creștere fără precedent a numărului de clipuri și mai ales a numărului de afișări, ce au ajuns la câteva zeci de milioane, scrie adevărul.ro.
”Este o echipă care se ocupă doar de TikTok, pentru că TikTok-ul are niște obiceiuri de receptare care sunt total diferite de Facebook, YouTube, Instagram și toate celelalte platforme, oamenii văd acolo numai filme, de obicei foarte scurte și pentru a supraviețui într-o mare de filme, trebuie să schimbi modul în care te adresezi, trebuie să fii foarte atent ce pui în prima secundă, sunt niște tehnici specifice TikTok-ului. De trei săptămâni, avem o echipă specializată în TikTok, care face asta. Am văzut un raport care spune că totuși, în ceea ce privește expunerea pe rețelele sociale și pe TikTok, sunt undeva la 10%-15% față de George Simion, deci mai avem încă mult până la a ajunge la cei mai expuși politicieni din România”.
Nicușor Dan și clipul de pe TikTok în care se tunde
În multe clipuri de pe conturile TikTok care îl promovează, Nicușor Dan este prezentat ca un om simplu, un politician anti-sistem și un familist convins. El arată într-un clip cum se tunde de cinci ani în același loc, iar în altul, partenera sa de viață povestește cu lacrimi în ochi cât de mult își iubește el fetița.
Nicușor Dan explică: ”TikTok-ul este un canal pentru toată lumea, dar în special e sursa principală de informație pentru oameni sau foarte tineri sau în vârstă. Ne-am dus acolo și am țintit aceste categorii. De asemenea, TikTok este un canal care alternează divertismentul cu informația și atunci ne-am dus și cu mesaje mai ușoare. Bineînțeles că nu e mare lucru să te tunzi, toată lumea se tunde, dar pentru că există o așteptare și pentru latura umană a politicianului, am alternat, am pus și filme din astea cu aspecte personale, alături de filme cu lucruri mai serioase”.
Întrebat dacă folosește aceleași metode utilizate de Călin Georgescu, pentru a-și crește vizibilitatea pe TikTok, la nivel de algoritmi și de strategie tehnică, Nicușor Dan a răspuns: ”Nu folosim așa ceva. În schimb, am lansat un site de campanie și acolo, pe site-ul de campanie, am invitat voluntari să se înscrie și voluntarii ăștia ne ajută să multiplicăm mesajul, pentru că dacă apare un film și toți voluntarii intră și comentează, el prin algoritmul TikTok devine vizibil pentru mai mulți oameni și dacă și aceia intră, devine vizibil pentru și mai mulți oameni. Deci nu folosim vreo tehnică anume, ci numai rugăm voluntarii noștri să multiplice mesajul”.