Ordinul privind combaterea fenomenului „Shrinkflation” a intrat în vigoare, obligând companiile să informeze consumatorii atunci când modifică cantitatea produselor, păstrând același ambalaj și preț.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că, începând de joi, operatorii economici care nu respectă această regulă vor fi sancționați, întrucât până acum mulți consumatori plăteau aceeași sumă pentru o cantitate mai mică de produs, fără a fi conștienți de schimbare.
Conform noului ordin de combatere a Shrinkflation, companiile sunt obligate să informeze complet și corect consumatorii cu privire la schimbările de cantitate ale produselor, chiar și atunci când ambalajul și prețul rămân neschimbate. Această informare trebuie să fie vizibilă și lizibilă, fiind amplasată în același câmp vizual și având aceeași dimensiune ca celelalte informații de pe ambalaj. Placheta cu informații trebuie să fie conformă cu modelul prevăzut în anexa ordinului, transmite PsNews.
ANPC a precizat că informarea consumatorilor trebuie menținută pentru o perioadă de minimum 30 de zile de la momentul în care produsul redus ca volum sau greutate este expus la vânzare. De asemenea, companiile trebuie să asigure o unitate de referință, la locul de comercializare, unde se aplică această modificare de cantitate.
„Prin acest ordin, stabilim un standard de transparență necesar în relația cu consumatorii. Orice încercare de a masca reducerea cantităților de produse, menținând aceleași prețuri și ambalaje, fără o informare clară și precisă, va fi sancționată. Consumatorii au dreptul la o informare corectă, completă și precisă, iar operatorii economici trebuie să își asume această responsabilitate. ANPC va monitoriza cu strictețe aplicarea acestui act normativ și nu va tolera niciun fel de abateri”, a declarat Sebastian Hotca, președintele interimar al ANPC.