Autoritatea Electorală Permanentă începe astăzi controalele la partidele politice pentru a verifica sursele de finanţare folosite până acum. Primii vizaţi sunt cei de la AUR, după ce în presă au apărut informaţii cu privire la încheierea unui contract de 1,5 milioane de dolari între partidul AUR şi o firmă de lobby din Statele Unite, pentru promovarea lui George Simion. Vizat este și partidul POT al Anei Maria Gavrilă, care a cerut să îi fie decontați banii dați pe șampanie.
AEP începe azi controalele la partidele politice pentru a verifica sursele de finanțare folosite până acum. Controlul a fost demarat după ce în presă au apărut informații că Alianța pentru Unirea Românilor a încheiat un contract de 1,5 milioane de dolari cu o firmă de lobby din SUA, pentru promovare electorală peste ocean, în favoarea președintelui AUR, George Simion. Practic, din acești bani, firma de lobby ar trebui să îi faciliteze candidatului George Simion o serie de interviuri în presa din SUA, precum și întâlniri cu personalități politice din Statele Unite.
Însă un control amplu urmează să fie demarat la nivelul mai multor instituții ale statului, după ce mai mulți alegători au primit plicuri electorale personalizate, cu numele și adresa alegătorului, în numele lui George Simion. Ceea ce indică faptul că AUR ar fi beneficiat de acces la o bază de date cu caracter personal al alegătorilor.
Vizat de controale este și Partidul Oamenilor Tineri, singura formațiune în cazul căreia AEP s-a autosesizat. Asta după ce autoritatea a constatat că o parte din banii cheltuiți, pe care membrii partidului vor să îi deconteze, au fost dați pe șampanie și alte băuturi, petreceri și protocol. Cheltuieli care exced cadrul legal de decontare.
Controalele AEP vor fi efectuate la toți candidații de la alegerile prezidențiale, precum și la partidele și alianțele electorale care îi susțin. Vor fi verificate sursele de finanțare pentru fiecare candidat în parte — dacă provin din donații sau din finanțare de la bugetul de stat — precum și modul în care au fost cheltuiți banii în primele două săptămâni de campanie.