În ancheta stației ilegale de GPL de la Crevedia, care a explodat sâmbătă a apărut ipoteza că de fapt angajații amestecau gazul din două cisterne, ca să fie mai profitabilă în comparație cu comercializarea gazului GPL original.
Generalul în rezervă Cristian Barbu a atras atenția că în România nu există o instituție sau autoritate care să efectueze verificări periodice asupra rezervoarelor din stațiile GPL pentru a se asigura că acestea sunt omologate sau pentru a verifica compoziția gazului din aceste rezervoare.
„Nu cred că există, în acest moment, o instituție care să se deplaseze cu un dispozitiv specializat pentru a verifica rezervoarele de unde cumpărăm GPL. Ei, cei de la stația din Crevedia, înainte de a-l vinde, sau poate chiar în timp ce îl vindeau oficial – nu putem ști cu certitudine – îl umpleau cu un anumit gaz. Dar ce fel de gaz? Gazul intră într-un rezervor și nu este vizibil; pe rezervor, scrie doar GPL. Nu este specificată compoziția sa, deoarece fiecare compoziție de GPL poate fi diferită. Acest lucru îl făceau ei, improvizeau o compoziție de GPL. Probabil câștigau mult mai mult astfel decât dacă vindeau compoziția originală. Ca șoferi, alimentăm cu GPL în mașini, dar nu știm exact ce fel de GPL este” a declarat generalul în rezervă într-o emisiune la B1TV.
O instituție a statului ar trebui să asigure, prin controale, calitatea gazului, consideră invitatul.
„Unele zile mașina merge mai bine, altele mai rău; unele stații GPL sunt mai serioase, altele mai puțin serioase. Așadar, ar trebui să existe o instituție, în opinia mea, cum ar fi Protecția Consumatorului, care să se asigure că cei care consumă GPL, în special ca și consumatori finali, să aibă acces la informații despre omologarea lotului de GPL cu care alimentează mașina. Această verificare trebuie să se aplice și firmelor, industriei și tuturor rezervoarelor, indiferent de mărimea lor, care utilizează GPL. Este necesară verificarea și certificarea compoziției GPL-ului. În acest moment, nu avem această instituție care să ne ofere aceste informații.
De exemplu, brutăriile ar putea utiliza un alt tip de gaz fără să știe ce compoziție are gazul din butelii, fie ele mari sau mici. Nu există o instituție care să ne ofere certificarea pentru fiecare lot de GPL. Situația devine și mai clară în cazul consumatorilor finali care alimentează mașinile cu GPL. Nu avem o instituție care să ne furnizeze informații despre omologare. Aceasta este o problemă reală și, probabil, a fost neglijată de-a lungul anilor” a mai spus generalul Cristian Barbu.