Profesorii din mai multe școli din țară sunt instruiți să identifice semnele și simptomele consumului de droguri. Sesiunile de instruire includ informații despre modul în care drogurile pot influența starea fizică și psihică a consumatorilor, iar profesorii sunt învățați să recunoască suspiciunile privind consumul de droguri și să știe cum să acționeze în astfel de situații.
Cu toate acestea, această inițiativă, menită să combată consumul de droguri în rândul tinerilor, a generat controverse în unele școli. Directorii acestora se tem că astfel de proiecte ar putea afecta reputația instituțiilor lor de învățământ. Dezbaterile se axează pe întrebarea dacă școlile ar trebui să aibă un rol activ în identificarea și gestionarea problemelor legate de consumul de droguri sau dacă aceste aspecte ar trebui tratate exclusiv în cadrul familiei sau prin intermediul altor instituții specializate.
La întâlnirile cu profesorii reprezentanții Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog au oferit informații cu privire la modul în care drogurile pot influența starea fizică și psihică a consumatorilor. Profesorii au fost instruiți și cu privire la măsurile ce trebuie luate în situațiile în care suspiciuni privind consumul de droguri apar la elevi.
Sesiunile de instruire a profesorilor nu se opresc aici și vor continua și în lunile următoare. În plus față de instruire, acțiunile de prevenire a consumului de droguri vor include și ore de consiliere pentru elevi, precum și programe extrașcolare, cum ar fi programul „Școala Altfel”, transmite B1TV.
Astfel, există o diviziune de opinii cu privire la implicarea școlilor în această problemă, cu unii susținând că educația și prevenirea în școli sunt esențiale, în timp ce alții consideră că acest lucru ar trebui să rămână în sfera altor instituții sau a părinților.