Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a lansat un avertisment urgent către toți consumatorii de energie electrică, îndemnându-i să ia măsuri de protecție în contextul modificărilor tarifelor care intră în vigoare începând cu 1 iulie.
Cristian Popescu Piedone, președintele ANPC, a subliniat importanța unei acțiuni imediate pentru evitarea problemelor care ar putea apărea în procesul de facturare și regularizare.
Ultima zi cu prețuri compensate
Șeful ANPC a explicat contextul temporal critic în care se află consumatorii români de energie electrică.
“Astăzi, 30 iunie, este ultima zi în care energia electrică este facturată cu preț compensat. Începând de mâine, intră în vigoare noile condiții de tarifare”, a declarat Cristian Popescu Piedone.
Această tranziție marchează sfârșitul sistemului de compensare a prețurilor la energie electrică și introducerea unui nou regim tarifar care va afecta facturile tuturor consumatorilor.
Recomandări concrete pentru protecția consumatorilor
Pentru a evita eventuale erori la regularizare și facturi incorecte, ANPC oferă consumatorilor o procedură clară și simplă de urmărire.
Piedone recomandă ca cei care consumă energie electrică să efectueze astăzi citirea contorului electric și să respecte următorii pași: să facă o fotografie clară a indexului contorului, să noteze valoarea exactă afișată și să transmită indexul către furnizorul de energie electrică, conform procedurii acestuia (online, telefonic sau prin aplicație).
Importanța acțiunii preventive
Președintele ANPC a subliniat beneficiile concrete ale acestei măsuri de precauție pentru consumatori.
“Această acțiune simplă vă poate proteja de costuri nejustificate și vă oferă un control corect asupra consumului real”, a explicat Piedone, evidențiind că prin această măsură consumatorii își pot asigura o facturare corectă în perioada de tranziție.
Apelul la responsabilizare
Cristian Popescu Piedone a încheiat mesajul său cu un apel la responsabilizarea consumatorilor în contextul noilor condiții de piață.
“În calitate de președinte ANPC, eu vă încurajez să fiți consumatori informați și responsabili. Drepturile dumneavoastră contează!”, a transmis oficialul.
Pentru cei care au nevoie de informații suplimentare sau sprijin în această perioadă de tranziție, ANPC oferă mai multe canale de comunicare. Consumatorii pot accesa site-ul ANPC sau se pot adresa direct furnizorilor de energie pentru clarificări și asistență în procesul de adaptare la noile condiții tarifare.