Absența României de la târgurile internaționale de turism, precum cel de la Paris, poate avea un impact negativ asupra promovării și dezvoltării turismului românesc, potrivit Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT). ANAT atrage atenția asupra importanței turismului pentru economia României și susține că este necesar ca procedurile financiare interne să fie aliniate la standardele europene pentru a asigura o prezență activă a țării la evenimentele internaționale de turism.

ANAT critică lipsa României, prin Ministerul Turismului, la târgul internațional de turism de la Paris (IFTM Top Resa), care se desfășoară în perioada 3-5 octombrie. Aceasta nu este prima dată când România lipsește de la astfel de evenimente importante din cauza procedurilor de achiziție, transmite B1TV.

Este a doua oară, anul acesta, când lipsim la un târg internațional de mare anvergură, primul fiind ITB Berlin. Asociația Națională a Agențiilor de Turism consideră că Ministerul de resort trebuie să modifice urgent procedurile de achiziție. În 2024 nu trebuie să se mai repete aceste eșecuri, pentru a fi asigurate participările României la târgurile internaționale de turism. ANAT își exprimă dezamăgirea pentru a doua ratare a participării la un eveniment de mare anvergură europeană pentru promovarea României. Această absență a creat perturbări în organizarea firmelor de incoming și de turism. Au fost adresate, anul acesta, și cu multe luni înainte, invitații la întâlniri în stand care trebuie anulate, au fost rezervate bilete de avion și cazare”, spune Adrian Voican, vicepreședinte ANAT și coordonator al Comisiei de Incoming a ANAT.

ANAT a subliniat că absența României de la târgurile internaționale de turism poate avea un impact negativ asupra industriei turismului, deoarece companiile de turism nu au acces oficial la aceste evenimente pentru a crea parteneriate și a atrage turiști străini.

Mulți turiști străini care vin în România nu au un grad de așteptare ridicat, din păcate, la sosire, însă la plecare, gradul de satisfacție este foarte ridicat. Ceea ce dovedește că avem nevoie de promovare și nu trebuie să lipsim de la niciun târg internațional de turism”, adaugă Gheorghe Fodoreanu.

ANAT a cerut autorităților să acționeze responsabil și să depășească obstacolele care împiedică participarea României la târgurile internaționale de turism, inclusiv prin schimbarea procedurilor de achiziție. Organizația consideră că astfel de evenimente sunt vitale pentru promovarea turismului românesc pe plan internațional și pentru atragerea turiștilor străini în țară.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *