Românii pot descărca din 9 iunie aplicația pentru noul buletin electronic. Ce pot face cu ea

Ministerul Afacerilor Interne a lansat luni, 9 iunie, aplicația dedicată cărților de identitate electronice (C.E.I.), prin care cetățenii români pot accesa și utiliza funcționalitățile avansate ale noilor buletinele electronice.

Aplicația dedicată cărților de identitate electronice (C.E.I.), cu ajutorul căreia cetățenii români pot explora beneficiile noilor buletinelor, poate fi descărcată de astăzi, 9 iunie, de pe portalul HUB de servicii electronice al Ministerului de Interne, potrivit unui comunicat oficial citat de Agerpres.

Modalitatea de accesare și instalare

Aplicația este disponibilă la adresa https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei și se instalează exclusiv pe stații de lucru PC sau laptop-uri. Pentru facilitarea utilizării, MAI a publicat pe HUB-ul de servicii electronice un ghid detaliat pentru utilizarea aplicației dedicate cărții electronice de identitate.

Funcționalități și avantaje

Noua aplicație oferă utilizatorilor acces la multiple funcționalități într-un format modern și intuitiv. Aceasta permite vizualizarea informațiilor personale înscrise pe CEI, inclusiv domiciliul și reședința, autentificarea în sisteme informatice, precum și semnarea electronică a documentelor folosind semnătura electronică avansată.

Un aspect crucial îl reprezintă valoarea juridică a documentelor procesate prin această modalitate. Documentele semnate cu certificatul pentru semnătură electronică avansată emis de MAI au aceeași valoare ca documentele semnate olograf.

Aplicația mai oferă posibilitatea vizualizării informațiilor înscrise în certificatele digitale emise de MAI care sunt stocate pe CEI, precum și resetarea PIN-urilor de autentificare și de semnare, opțiune utilă în situația în care utilizatorul a uitat PIN-ul stabilit inițial.

Cerințe tehnice

Pentru utilizarea completă a cărții electronice de identitate este necesar un cititor de carduri – fie integrat în laptop sau tastatura PC, fie conectat extern – și aplicația dedicată CEI.

Dezvoltări viitoare: dematerializarea CEI

MAI anunță că specialiștii lucrează la dezvoltarea unei aplicații care va permite dematerializarea CEI, respectiv transformarea acesteia într-un document digital accesibil cetățenilor pe smartphone în orice moment.

Potrivit MAI, în prezent, specialiştii lucrează la dezvoltarea unei aplicaţii care va permite dematerializarea CEI, respectiv transformarea acesteia într-un document digital, accesibil cetăţenilor pe smartphone în orice moment, acest serviciu electronic fiind prevăzut în cadrul proiectului D4eID – Digitalizare pentru promovarea cărţii de identitate, finanţat prin PNRR, cu termen de finalizare luna mai 2026.

Serviciu suplimentar din 10 iunie

Începând de marți, 10 iunie, prin HUB-ul de servicii electronice va fi disponibil serviciul electronic de atestare a domiciliului/reședinței.

Utilizatorii vor putea obține online, prin intermediul HUB-ului, un certificat care atestă adresa de domiciliu sau reședință, semnat electronic cu certificat calificat de către Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor. Acest document poate fi transmis pe email oricărei persoane juridice sau fizice interesate.

Prima versiune a serviciului va permite obținerea unui certificat în limba română, însă ulterior va fi disponibilă o versiune multilingvă pentru utilizarea de către românii din alte țări din Uniunea Europeană, fiind semnat cu un certificat calificat recunoscut la nivelul UE.

Condiții de eliberare

Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Beneficiile cărții electronice de identitate

Potrivit MAI, noile buletinele electronice oferă multiple avantaje:

Acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică – facilitând interacțiunea digitală cu instituțiile publice și private.

Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene – asigurând compatibilitatea și ușurința în utilizare.

Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate – oferind un nivel superior de siguranță comparativ cu documentele tradiționale.

Posibilitatea utilizării ca document de călătorie – extindând funcționalitatea dincolo de identificarea pe teritoriul național.

Lansarea acestei aplicații marchează un pas important în digitalizarea serviciilor publice din România și în modernizarea modalităților de interacțiune între cetățeni și instituțiile statului.

 

Constantinescu Gabriel
Constantinescu Gabriel
Gabriel Constantinescu este unul dintre jurnaliștii care a acoperit vreme îndelungată zona socială din presa online. Cu experiență în alegerea știrilor, Gabriel este pasionat de sport și drumeții. Absolvent al Facultății de Administrație Publică el acoperă cu succes materialele care tratează activitatea primăriilor, a consiliilor județene și instituțiilor subordonate acestora. Este căsătorit și are doi copii care speră să trăiască într-o lume mai bună.

Ultimele știri

Călin Georgescu și-a închis Asociația Pământul Strămoșesc cu un mesaj de adio

Asociația „Pământul Strămoșesc”, fondată de fostul candidat la președinție...

Anchetele Lumea Politică

Articole pentru tine