Un transportor blindat Piranha 3C s-a scufundat în Dunăre în timp ce încerca să traverseze Brațul Borcea. Incidentul a avut loc în timpul exercițiului militar SABER GUARDIAN 23 din România și a ridicat întrebări cu privire la achizițiile de transportoare blindate Piranha și implicațiile politice ale afacerii.
Armata Română deține deja 31 de transportoare blindate Piranha 3C, achiziționate de la filiala elvețiană GDELS Mowag, deținută de compania americană General Dynamics, în valoare de aproximativ 59 de milioane de euro. Această achiziție a fost urmată de o cerere din partea lui Nicolae Ciucă, fost șef de Stat Major al Apărării și fost Ministru al Apărării, acum premier și președinte al PNL, pentru achiziționarea altor 227 de transportoare Piranha V, tot neflotabile, în valoare de 895 de milioane de euro, transmite B1TV.
În 2017, când generalul Nicolae Ciucă ocupa funcția de comandant al Statului Major al Apărării, a fost aprobată achiziția de transportoare 8×8 neflotabile pentru două batalioane ale Brigăzii 2 Infanterie. Deși motivele pentru achiziționarea transportoarelor neflotabile nu sunt clare, acest aspect a ridicat întrebări cu privire la decizia luată.
Ulterior, în decembrie 2017, prin Hotărârea de Guvern 852, contractul pentru achiziționarea celor 227 de transportoare neflotabile a fost atribuit în regim de urgență companiei Mowag Gmbh, ridicând suspiciuni de corupție. Ofițerii din cadrul Direcției de Prevenire și Investigare a Corupției din Ministerul Apărării au sesizat DNA cu privire la aceste suspiciuni, însă sesizarea a fost clasată de către procurorul militar Mihai Gheorghe, din cadrul DNA.
La începutul acestui an, Ministerul Apărării a solicitat Parlamentului o nouă aprobare pentru achiziționarea a 150 de transportoare Piranha V, evaluată la aproximativ 674 de milioane de dolari. Această solicitare continuă să ridice semne de întrebare și să atragă atenția asupra posibilelor probleme de corupție asociate achizițiilor de transportoare blindate Piranha în România.