Trenurile pentru Magistrala 5 a metroului din București sunt întârziate din nou la livrare, din vina producătorului. Compania Alstom, care este responsabilă de livrarea acestor trenuri, a avansat un nou termen pentru sosirea lor, luna aprilie a anului 2024.
Cu toate acestea, exista incertitudini legate de respectarea acestui termen, deoarece nu exista o înțelegere scrisă care sa confirme acest lucru, iar termenele anterioare de livrare au fost încălcate. Penalitățile pentru compania Alstom au atins deja suma de 11 milioane de euro, a afirmat Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, într-o emisiune B1TV.
Mihai Barbu a explicat ca Metrorex depune toate eforturile pentru a accelera sosirea trenurilor de metrou, dar constructorul invocă numeroase motive pentru întârziere, inclusiv crize economice și situația conflictuală din Ucraina, deși trenurile sunt fabricate în Brazilia. De asemenea, a menționat că o echipa Metrorex a inspectat trenurile în Brazilia și a descoperit numeroase neconformități, ceea ce a contribuit la întârzierea livrării acestora în România.
„Facem toate demersurile pentru ca trenurile pentru M5 să vină cât mai repede. Din păcate, constructorul invocă foarte multe motive și întârzie livrarea acestor trenuri.
Invocă crizele multiple, criza războiului din Ucraina, cu toate că aceste trenuri se fabrică în Brazilia. Invocă celelalte crize economice care se întâmplă în jurul nostru. Dar asta nu înseamnă că noi nu facem toate demersurile, punem presiunile necesare în așa fel încât trenurile să circule cât mai repede și să micșorăm timpul de așteptare al călătorilor noștri.
În iunie anul trecut. Conform graficului pe care ei ni l-au livrat ar trebui să plece din Brazilia în lunile următoare ale acestui an. Ei spun undeva în aprilie anul acesta vor veni trenurile în România.
Nu este un document scris, de aceea nu vă pot spune foarte clar în ce perioadă vor veni aceste trenuri. Eu știu doar că o echipă Metrorex a mers în Brazilia și a găsit foarte multe neconformități la aceste trenuri și din aceast motiv ele nu au ajuns în România” a declarat Mihai Barbu.
În ceea ce privește penalitățile, Barbu a declarat ca acestea vor fi plătite către Metrorex, care a emis o factură în valoare de 11 milioane de euro.
„Penalitățile respective urmează să le plătească către noi. Noi am făcut această factură de penalități. Are o valoare de 11 milioane de euro.
Noi facem toate demersurile ca aceste trenuri să fie livrate către Metrorex în termenii contractuali, nu ne gândim la altceva. Important pentru noi este ca toți călătorii noștri să aștepte cât mai puțin în stațiile de metrou. Ne dorim foarte mult ca aceste trenuri să ajungă în timp util în România”.