Tronson de autostradă finalizat, dar închis din cauza unor suduri greșite la poduri. CNAIR amenință constructorul cu penalități

Un tronson de 30 de kilometri din Autostrada „Moldovei” A7 rămâne închis circulației din cauza unor defecțiuni la sudurile de la trei poduri și pasaje, deși lucrările sunt finalizate în proporție de aproape 100%.

Constructorul bulgar Coni-Trace se confruntă cu amenințarea unor penalități din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în timp ce deschiderea circulației a fost amânată în repetate rânduri.

Probleme tehnice majore la structurile metalice

Deși multe lucrări erau gata încă de la sfârșitul anului trecut, o serie de neconformități la sudurile elementelor metalice au blocat deschiderea traficului, inițial prevăzută pentru primăvară. Responsabilă de defecțiunile tehnice este firma bulgară Tracea, parte din asocierea româno-bulgară care execută lucrările.

“În timpul execuției lucrărilor au fost identificate neconformități la îmbinările sudate ale elementelor ce compun tablierele metalice la trei dintre structurile principale de pe acest tronson. Aceste neconformități, depistate în urma controalelor de calitate, au impus demararea unei analize tehnice aprofundate pentru a stabili soluțiile de remediere”, a declarat CNAIR conform ziare.com.

Compania de Drumuri a detaliat natura problemelor: “Cauzele sunt de natură tehnică și vizează calitatea execuției unor lucrări complexe la structurile metalice, în special a sudurilor realizate în șantier. Nerespectarea întocmai a dispozițiilor de șantier și a procedurilor tehnice a condus la apariția acestor neconformități”.

Expertiză internațională și măsuri de remediere

Ca urmare a problemelor depistate, lucrările au fost sistate, iar CNAIR a solicitat o expertiză tehnică realizată de un expert internațional independent care a certificat problemele constatate și a propus soluții de remediere.

“Până la acest moment, nu au fost raportate noi probleme, ci se urmărește implementarea corectă și completă a măsurilor dispuse”, susține CNAIR.

Termen estimat: septembrie 2025

Deși termenul contractual de finalizare a fost depășit, CNAIR estimează că deschiderea traficului ar putea fi posibilă la sfârșitul lunii septembrie 2025, cu condiții stricte.

“Termenul contractual de finalizare a lucrărilor a fost depășit. În prezent, ca urmare a problemelor tehnice apărute, se estimează că deschiderea traficului pe acest lot de autostradă va fi posibilă la sfârșitul lunii septembrie 2025. Acest termen este condiționat de finalizarea corespunzătoare a tuturor lucrărilor de consolidare a îmbinărilor tablierului metalic la podul de la km 38 și de obținerea unor rezultate favorabile la noile teste statice ce vor fi efectuate”, a precizat CNAIR.

Purtătorul de cuvânt al Companiei de Autostrăzi, Alin Șerbănescu, a confirmat stadiul avansat al lucrărilor: “Lotul e gata 99,99%. Acum se lucrează încă la podul de la kilometrul 38. După finalizarea lucrărilor de remediere vor urma o serie de teste de rezistență. Nu am un termen estimat pentru finalizare”.

Penalități și răspunsul constructorului

CNAIR a anunțat că a demarat demersurile pentru a penaliza constructorul, însă nu a stabilit încă cuantumul daunelor solicitate.

În replică, reprezentanții companiei Trace au oferit un răspuns general:

“Trace îndeplinește contractul, precum și modificările, care însoțesc lucrările aferente soluțiilor de proiectare. Operăm în sincronizare cu toți participanții la procesul de investiții, implementând ordinele de modificare (instrucțiunile) Beneficiarului și Inginerului în termenele specificate”, se arată în răspunsul companiei.

Constructorul a subliniat că “unul dintre cele mai importante beneficii ale Cărții Roșii (n.r. Fidic) este distribuirea echitabilă a riscului” și că “perioada necesară pentru finalizarea proiectului de infrastructură poate fi prelungită”.

Trace Group Hold este una dintre cele mai mari companii de construcții din Bulgaria și singura companie cotată la bursă dintre constructorii de la sud de Dunăre, având ca fondator și acționar majoritar pe Nikolay Mihaylov.

author avatar
Constantinescu Gabriel
Gabriel Constantinescu este unul dintre jurnaliștii care a acoperit vreme îndelungată zona socială din presa online. Cu experiență în alegerea știrilor, Gabriel este pasionat de sport și drumeții. Absolvent al Facultății de Administrație Publică el acoperă cu succes materialele care tratează activitatea primăriilor, a consiliilor județene și instituțiilor subordonate acestora. Este căsătorit și are doi copii care speră să trăiască într-o lume mai bună.
Constantinescu Gabriel
Constantinescu Gabriel
Gabriel Constantinescu este unul dintre jurnaliștii care a acoperit vreme îndelungată zona socială din presa online. Cu experiență în alegerea știrilor, Gabriel este pasionat de sport și drumeții. Absolvent al Facultății de Administrație Publică el acoperă cu succes materialele care tratează activitatea primăriilor, a consiliilor județene și instituțiilor subordonate acestora. Este căsătorit și are doi copii care speră să trăiască într-o lume mai bună.

Ultimele știri

Oficial, rata șomajului e sub 6%. Care este însă, cu adevărat, cifra reală

România înregistrează oficial o rată a șomajului de doar...

Prințul Harry, vizită discretă la Kiev. Ce interese a promovat acolo

Prințul Harry, Ducele de Sussex, a efectuat o vizită...

Anchetele Lumea Politică

Mafia în Parlamentul României. Lider liberal coleg de retrocedări cu Seif Duduianu

Un parlamentar miliardar din salariul de bugetar afișează o...

Raluca Turcan se duce la concert pe banii Parlamentului. Concertul este în Japonia!

Raluca Turcan, vice-președintele Camerei Deputaților și-a aprobat o vacanță...

Pîslaru „Împrumutatorul”. Suma incredibilă pe care a dat-o ministrul cu împrumut!

În timp ce discută despre situația dezastruoasă a economiei...

Articole pentru tine