UNESCO, agenția ONU pentru educație, știință și cultură, a cerut interzicerea smartphone-urilor în școli. Organizația susține că utilizarea excesivă a telefonului mobil este asociată cu reducerea performanței educaționale și cu efectul negativ asupra stabilității emoționale a copiilor.
UNESCO atrage atenția asupra faptului că impactul pozitiv al tehnologiei digitale asupra rezultatelor studiului și eficienței economice ar putea fi supraevaluat și că noul nu este întotdeauna mai bun. Organizația avertizează că revoluția digitală are un potențial incomensurabil, dar că trebuie acordată o atenție similară modului în care este utilizată în educație.
UNESCO susține că interzicerea smartphone-urilor în școli va ajuta la combaterea perturbării cursurilor, la îmbunătățirea calității studiului și la protejarea copiilor de cyberbulling. Organizația spune că utilizarea excesivă a telefonului mobil poate duce la distragerea atenției, la întârzierea sarcinilor și la lipsa de concentrare în timpul orelor. De asemenea, utilizarea smartphone-urilor poate duce la cyberbullying, care este o formă de hărțuire online care poate avea un impact negativ asupra sănătății emoționale a copiilor.
„Nu toate schimbările constituie progres. Doar pentru că se poate face ceva nu înseamnă că și trebuie făcut”, a transmis UNESCO, potrivit B1TV.
„Revoluția digitală are un potențial incomensurabil, dar, așa cum au fost exprimate avertismente în privința modului în care ar trebui să fie reglementată în societate, trebuie acordată o atenție similară modului în care este utilizată în educație”, a declarat directoarea generală a UNESCO, Audrey Azoulay.
UNESCO susține că interzicerea smartphone-urilor în școli va ajuta la crearea unui mediu de învățare mai bun pentru toți copiii. Organizația spune că elevii vor putea să se concentreze mai bine pe învățare, vor fi mai puțin expuși la cyberbullying și vor avea mai multe oportunități de a interacționa cu profesorii și cu colegii.