Două milioane de euro urmează să fie cheltuite de Primăria din Sibiu pentru 540 de biciclete și softurile necesare unui sistem de închiriere a acestora. Per total, costul unei biciclete ajunge la peste 3000 de euro, bani în care sunt incluși și sistemele de închiriere.
Primăria Sibiu a atribuit contractul privind furnizarea echipamentelor, montajul și punerea în funcțiune a sistemului automat de închiriere a bicicletelor în regim self-service. Contractul asigurând serviciile de proiectare pentru elaborarea proiectului de specialitate și servicii de asistență tehnică pentru obiectivul de investiții „Sistem automat de închiriere biciclete în regim self-service – Sibiu BikeCity”.
Valoarea totală a contractului este de 8,2 milioane de lei, fară TVA, sumă alocată din bugetul Municipiului Sibiu. Durata contractului este de 10 luni.
Contract câștigat de firme abonate la bani publici
Ofertantul declarat câștigător este asocierea dintre Electronic Security System SRL, Walhalla Invest Predcomimpex și Sustainable Urban Mobility Solutions.
Walhalla Invest Prodcomimpex are influență mare printre instituțiile din Cluj. În decembrie 2021 a primit 8 milioane de lei pentru a moderniza liniile electrice din localitatea Florești. În iulie a mai semnat un contract de 5 milioane de lei pentru biciclete în Dej. Firma este campioană la contracte semnate fără licitație. Peste 120 de înțelegeri comerciale au fost parafate de firmă cu autorități publice în urma unor achiziții directe.
Sustainable Urban Mobility Solutions are în desfășurare un contract de 3,2 de milioane de euro la Iași pentru 900 de biciclete. Practic, bicicletele din capitala Moldovei sunt mai ieftine decât cele din Cluj.
Electronic Security System a câștigat în total 35 de contracte cu autorități publice. Aproape jumătate din acestea au fost semnate fără licitație.
Primăria Municipiului Sibiu investește într-un sistem interconectat cu transportul public
„Bicicleta este folosită zilnic de 9% dintre locuitori și săptămânal de 22% dintre sibieni. Dintre cetățenii care se deplasează cu bicicleta, 60% văd în acest mod de deplasare o opțiune viabilă pentru timpul liber, ca formă de agrement și exercițiu fizic. De asemenea, 30% dintre respondenți declară că folosesc bicicleta în scop utilitar, pentru a ajunge la serviciu. Principalul motiv invocat de participanții la sondaj pentru utilizarea redusă a bicicletelor este nivelul scăzut de siguranță al utilizatorilor în trafic.”, potrivit studiului realizat de Primăria Sibiu.
Administrația locală a făcut demersuri în acestă direcție încă din anul 2018 când au fost marcare piste de bicicletă. Suprafața pistelor este de 70,15 km și au o lățime cuprinsă între 0,8 și 1 m. Au fost montate 398 de locuri pentru parcare bicicletelor, dintre acestea 198 au fost amenajate de municipalitate.
Primăria Sibiu dorește implementarea unui sistem inteligent pentru transportul cu bicicleta care să se înscrie în conceptul SmartCity/Smart Mobility. Acest sistem facilitând dezvoltarea durabilă a comunității.
Pentru proiectul „Sistem automat de închiriere biciclete în regim self-service – Sibiu BikeCity” a fost realizat în anul 2018 un Studiu de fezabilitate. Prin acest studiu se propune implementarea unui sistem de bike-sharing. Acest sistem incluzând: 44 de stații pentru bike-sharing, 540 de biciclete inteligente mecanice, 12 triciclete pentru seniori și persoane cu dizabilități și o infrastrcutură integrată hardware și software de gestiune și comunicații aferentă sistemului de închiriere a bicicletelor.
Primăria Municipiului Sibiu plănuiește să dezvolte un sistem alternativ pentru transportul public, orientat către călători și nevoia acestora de mobilitate. Acesta contribuind la eficiența deplasării în zonele congestionare și la reducerea emisiilor poluante la nivelul Municipiului și la creșterea calității vieții cetățenilor per ansamblu.
Leave a comment