Operatorul portuar din Galați a lansat licitația pentru modernizare pe bani europeni. Compania Port Bazin Nou SA cheltuie 43 de milioane de euro. Mare parte din bani vin din fonduri europene. Proiectul este în întârziere pentru că, firma fostului spion nu a fost în stare să găsească un constructor până la acest moment.
Port Bazinul Nou face parte din complexul portuar al orașului Galați, fiind cel mai mare port romanesc la Dunăre, care poate opera nave atât in trafic fluvial cat si maritim. Portul Bazinul Nou a fost privatizat in anul 1997 fiind preluat de grupul Metaltrade International, grup cu capital integral privat romanesc.
În cadrul proiectului vor fi realizate lucrări de reorganizare și reconstruire a zonei de manipulare și depozitare pentru eficientizarea fluxului tehnologic în platformă precum:
- Organizarea execuției lucrărilor.
- Desființarea unor elemente de infrastructură.
- Relocarea rețelei de telecomunicații, rețelei de apă-canal și a rețelei electrice.
- Realizarea lucrărilor pentru construcția platformei, căilor de rulare, drumurilor tehnologice, rețelelor de utilități aflate în perimetrul portuar.
- Realizarea liniilor de cale ferată industriale.
Proiectul aferent – Obiectivului investițional 3 – denumit „Platforma Multimodală Galați – Obiectivul Investițional 3 – Platforma Multimodală este un proiect din cadrul programului de investiții care vizează implementarea unor proiecte complexe care au ca finalitate dezvoltarea unei platforme intermodale cu o capacitate de 150.000 TEU/an în portul Bazinul Nou, din cadrul portului Galați. Obiectivul general al proiectului este de a consolida contribuția căilor navigabile interioare și a porturilor la o rețea europeană durabila de transport al mărfii printr-o mai bună integrare a portului Galați în cadrul coridorului multimodal Rin-Dunare si în lanțul logistic multimodal, în ceea ce priveste infrastructura si serviciile furnizate.
Cum va fi modernizat portul din Galați
În scopul asigurării fluxului operațional al noului port se va executa o platformă generală, dezvoltată pe o suprafață de 115.480 mp, în cadrul căreia se vor realizate:
- Căi de rulare pentru portainer și transtainer.
- Zonă de depozitare sub portainer.
- Zonă de depozitare sub transtainer.
- Zonă de suplimentare pentru depozitare cu o suprafață de 25.000 mp.
- Drumuri în incintă.
- Zona terminal de CF cu 5 linii, 3 linii cu ecartament standard – 1435 mm; 2 linii cu ecartament combinat 1435 mm / 1524 mm.
Valoarea totală a investiției este de 180 de milioane de lei, cu TVA, adică 43,5 milioane de euro. Finanțarea proiectului se va realiza din Fonduri Europene prin Programul Operațional Infrastructura Mare. Durata contractului este de 77 de luni. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 12 septembrie 2022.