Nicolae Ciucă se mișcă greu, nu are notorietate și nu convinge. Analiza cifrelor este devastatoare pentru general. Liberalii pompează sume mari de bani fără a reuși să miște lucrurile. Datele certe arată cât de rău stă președintele PNL.

Apreciat de numai 5,5% din membrii de partid

Principalul eveniment de campanie al lui Nicolae Ciucă a fost reprezentat de lansarea filmului despre viața și activitatea din Irak a generalului pe care liberalii îl doresc în fruntea României.

După patru zile de sponsorizări plătite, postarea generalului a fost văzută de un milion de ori de către publicul de pe Facebook în urma sponsorizărilor achitate de partid. Pe lângă această metodă de promovare, liberalii au lansat ordin „pe unitate” să se distribuie postarea în filiale pentru ca fiecare membru să dea „like” și să comenteze.

Rezultatele sunt înfiorătoare. PNL are, conform datelor de la ultimul congres al partidului, un număr de 252.000 de membrii care plătesc cotizații. Dintre aceștia peste 10.000 de aleși local are Partidul Național Liberal în toată România. Alți 10.000 de funcționari au fost promovați în funcție pe spezele partidului.

Dintre toți membrii, numai 14.815 au dat like la filmul promoțional al generalului. Acest lucru poate să fie văzut pe Facebook. Practic, 5.5% din numărul de membrii și nici jumătate din clientela de partid a dat like. Îngrijorător este și numărul mic de distribuiri. Numai 2500 de membrii de partid au dat „share” la materialul lui Ciucă. Asta înseamnă că numai 1% din membrii PNL au ales să-și asocieze imaginea cu președintele partidului.

ciuca

Sume incredibile pentru promovarea lui Ciucă

Până acum, numai pentru cele două reclame care promovează filmul despre „războaiele” lui Nicolae Ciucă au fost cheltuiți 30.000 de lei. Acești bani au generat numai 1.000.000 de afișări ale reclamei. Deoarece filmul promoțional a înregistrat totuși 5,5 milioane de redări putem să tragem concluzia că el a mai fost promovat și prin intermediul altor reclame care au rulat de pe alte conturi utilizate de PNL.

Asta înseamnă că, per total, promovarea a ajuns să coste de peste cinci ori mai mult decât suma înregistrată în librăria Facebok. Cele 5,5 milioane de redări ale filmului care au fost apreciate de 14.815 oameni se pot traduce altfel. Numai 0,26% din cei care au văzut filmul și-au arătat aprecierea pentru Ciucă. Aceste „rezultate” s-au obținut cu aproximativ 165.000 de lei numai în rețeaua Facebook.

image 7

La aceste sume se adaugă promovarea pe platforma YouTube unde nu sunt disponibile costurile, dar unde filmul cu Ciucă a atins niște cifre record. O reclamă a dus producția multimedia în fața a 6 milioane de oameni, iar alta a atins numărul de 3,5 milioane de vizualizări.

Îngrijorător este faptul că din cele 9,5 milioane de afișări, filmul a stârnit interesul pentru sub 700.000 de utilizatori. Oricum, cu mult peste cele 30 de vizualizări pe care le face un film cu Nicolae Ciucă în mod normal.

image 8

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *