Firma unui oficial guvernamental câștigă bani buni din contracte cu autorități publice. Insitiuția pe care o coduce acționează ca un fel de birou de presă al firmei personale. Vă prezentăm viața și opera unui politruc mufat la bani publici și stipenii grase.
Bani pentru consilierul de la Ministerul Transporturilor
Ștefan Roșeanu ocupa, în August 2020 următoarele funcții:
- Director General și Expert Transport Feroviar și Transport Public Urban – Asociația pentru Mobilitate Metropolitană
- Director General și asociat – Rossada Innovative Solutions SRL
- Șef formație cercetare-dezvoltare – Integral Consulting R&D SRL
- Consilier Personal la Cabinetul Secretarul de Stat Ionel Scrioșteanu
La Ministerul Transporturilor avea, conform CV-ului personal, responsabilități în zona de „consiliere tehnică în domeniul transportului public metropolitan și în domeniul transportului feroviar”.
Pe 5 august 2020 la ora 16:10 funcționarii din Sibiu accesează și ofertează un produs pe care Rossada îl avea în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Peste șapte minute, firma consilierului de la Ministerul Transporturilor primea 135.000 de lei. Valoarea este maximă pentru un contract care nu se acordă în urma unei licitații.
Singura problemă a contractului este că, așa cum reiese din datele oficiale ale Ministerului Finanțelor, firma lui Ștefan Roșeanu are ca obiect de activitate „consultanță în domeniul relațiilor publice”.
Echipa de experți specializați în domeniul transportului formată dintr-un singur om
În decembrie 2020, politicianul avea aceleași patru calități care apăsau pe umerii săi. Consilier la Ministerul Transporturilor ziua și afacerist noaptea, Roșeanu a mai semnat două contracte de 131.000 de lei cu Asociatia Metropolitana pentru Dezvoltare Durabila a Transportului Public Brasov.
Primul contract are ca obiect „documentatia tehnico-economica pentru dezvoltare transport public feroviar”. Al doilea este pentru „servicii de suport pentru achiziții”. Primul este semnat pe 23 decembrie, cel de-al doilea pe 28 decembrie. Firma lui Ștefan Roșeanu a încheiat anul în forță.
Ambele contracte au ca reper în SICAP următorul text „Furnizare de asistenta tehnica prin echipa de experti specializati in domeniul transportului metropolitan feroviar si rutier in vederea derularii procedurilor de achizitii publice necesare elaborarii pachetului de documentatie tehnico-economice aferente proiectelor de dezvoltare a transportului feroviar metropolitan”
Singura problemă este că firma consilierului de la Ministerul Transporturilor avea un singur angajat conform datelor de la Ministerul Finanțelor Publice.
Pe 14 aprilie 2021 este rândul orașului Oradea să îndestuleze firma oficialului guvernamental, Ștefan Roșeanu. Încă 135.000 de lei au intrat în conturile Rossada pentru aceiași „echipă de experți” aparent multifuncționali. De această dată, banii erau destinați unui studiu de oportunitate.
O instituție publică este birou de presă pentru o firma lui Ștefan Roșeanu
„Compania Rossada Innovative Solutions a colaborat pentru proiectele în care a fost selectată cu parteneri comerciali din România și Europa, precum și cu experți persoane fizice pentru a construi echipele multidisciplinare solicitate de fiecare proiect în care a fost implicată” este răspunsul primit de întrebările puse de Lumea Politică și adresate domnului Roșeanu.
Răspunsul ar părea normal pentru o firmă de relații publice care face și studii de fezabilitate. Șocant este faptul că răspunsul nu a fost trimis de Rossada. Acesta este răspunsul trimis de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Instituția publică se află în subordinea Ministerului Transporturilor, iar Ștefan Roșeanu a fost numit din 2021 președinte.
Ștefan Roșeanu minte ori în CV, ori în declarații
În CV-ul oficial Ștefan Roșeanu susține că a fost Consilier Personal la Cabinetul Secretarul de Stat Ionel Scrioșteanu și că a făcut acolo activități de consiliere tehnică în domeniul transportului public metropolitan și în domeniul transportului feroviar.
În răspunsul primit de la AFR în numele firmei Rossada se menționează că secretarul de stat la care oficialul afacerist a fost consilier avea atribuții numai în sectorul rutier și naval.