Investiția de peste 3.1 milioane de lei fără TVA va fi realizată de firmele unui afacerist controversat. Este cumătrul lui Gheorghe Nichita. Cei doi sunt și colegi de dosar. Afaceristul l-a denunțat pe primar.
„Premianții” de la Cultură
Câștigătorii licitației pubice de peste 3.1 milioane de lei fără TVA este asocierea de firme Greensoft SRL și Focality SRL.
Greensoft SRL este condusă de afaceriștii Adrian Iulian Brezulianu, George Octavian Mardarasevici, Lungu Constantineanu Nela Mihaela.
Focality SRL este condusa de Claudiu Daniel Mardarasevici, Rusu Cezar Dumitru, Silion Vasile si Mardarasevici Gabriela.
Ceea ce au în comun cele doua firme este faptul ca familia Mardaresvici conduc cele doua firme.
Gabriel Mardarasevici a fost trimis în judecata de DNA deoarece i-a dat mita, fostului primar al Iașului, Gheorghe Nichita.
Denunțuri în familie
Gabriel Mardarasevici este cumătrul fostului primar al Iasului, Gheorghe Nichita. Mardarasevici a furnizat soft-uri de zeci de milioane euro pentru Primăria Iași. Cu toate astea, nu l-a oprit pe Mardarasevici să îl denunțe la DNA pe cumătrul său Nichita.
În dosarul în care Gheorghe Nichita a fost condamnat la 4 ani de închisoare pentru luare de mită, pentru ca a luat spagă de la UTI Grup, firma lui Tiberiu Urdăreanu care obținuse de la Primăria Iași un contract de circa 70 milioane lei pentru semaforizarea orașului Mardarasevici a recunoscut ca a avut calitatea de intermediar.
Afacerile familiei au ajuns la un profit de peste 6 milioane de lei iar printre instituțiile cu care au lucrat se numără Distribuție Energie Electrica SA, CJ Covasna, Hidroelectrica și nu în ultimul rând Distribuție Energie Oltenia.
Digitalizarea Ministerului
Dezvoltarea sistemului pornește de la modelul unui sistem existent, sistemul de management electronic al Programului RO-CULTURA deținut și utilizat de Ministerul Culturii.
Principalele rezultate urmărite constau în calitate și eficiență crescută a serviciilor publice, astfel încât să se asigure accesul integrat la informaţie prin standardizarea şi eficientizarea proceselor şi activităţilor de acordare/monitorizare a finanțării, asigurarea interoperabilității cu baze de date gestionate de terți, crearea unui mediu colaborativ, optimizarea operațiunilor, creşterea productivităţii și colectarea eficientă de date.
Dezvoltarea sistemului digital va conduce la reducerea sarcinilor administrative atât pentru solicitanții/ beneficiarii de finanțare, cât și pentru angajații finanțatorilor. Printre functionalitatile pe care va trebui sa il aibă noul sistem se numără facilitarea schimbului de informații și documente și eficientizarea utilizării resurselor, rapiditate în executarea sarcinilor de introducere de date
Totodată se va face backup unitar pentru toate documentele.
Sistemul digital va facilita accesul la finanțare pentru operatorii culturali naționali prin cereri de finanțare simplificate și digitalizate, evaluarea proiectelor, contractare, monitorizare și evaluare dar si plata finanțării.
Ministerul Culturii, prin noul sistem, va înregistra toate granturile culturale publice deja acordate pentru a preveni dubla finanțare. În același timp va fi utilizat ca instrument de colectare a datelor legate de cheltuielile culturale la nivelul tuturor localităților și regiunilor și al fiecărei localități și regiuni în parte, cu privire la costurile culturale pe tip de proiect și va permite luarea unei decizii bazate pe dovezi în domeniul politicii culturale.
Se va permite accesul transparent la proiecte neconfidențiale, la informații pentru promotorii de proiecte dar și pentru publicul larg.