PNL ar fi plătit campania #EchilibruşiVerticalitate, realizată cu influenceri pe TikTok, despre care un document desecretizat al CSAT susţine că ”este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federaţia Rusă în Ucraina”, derulată de Rusia.
Aceasta este rezultatul unei anchete jurnalistice care a fost realizată de site-ul Snoop, potrivit News.ro.
Potrivit sursei citate, 130 de influenceri cooptaţi de compania Kensington Communication, care face servicii de marketing politic, dar şi campanii online pentru liberali, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidenţiale, o campanie intitulată #EchilibruşiVerticalitate.
Aceasta este rezultatul unei anchete jurnalistice care a fost realizată de site-ul Snoop, potrivit News.ro.
Potrivit sursei citate, 130 de influenceri cooptaţi de compania Kensington Communication, care face servicii de marketing politic, dar şi campanii online pentru liberali, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidenţiale, o campanie intitulată #EchilibruşiVerticalitate.
Cu exact aceeaşi platformă a fost realizată campania de TikTok pentru cartea preşedintelui PNL de la acea oră, Nicolae Ciucă.
”Hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate. Nu cunoaştem dacă şi în ce fel ar fi fost folosit şi exploatat politic acest hashtag, întrucât rolul nostru a fost strict acela de a genera idei de brief-uri conform cu solicitările clientului nostru, în acest caz PNL”, au transmis oficialii Kensington Communication.
Documentul desecretizat de CSAT arată că acest tip de campanie a mai fost folosit ”în perioada premergătoare iniţierii agresiunii de către Federaţia Rusă contra Ucrainei”.
Exemplul dat în CSAT îl reprezintă chiar campania #EchilibruşiVerticalitate: ”În concret, campania informaţională Echilibru şi Verticalitate este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federaţia Rusă în Ucraina, ambele realizându-se prin manipularea unor micro-influenceri legitimi”.