A fost atribuit contractul de proiectare și execuție a lucrărilor de extindere a Aeroportului Internațional Sibiu. Contractul presupune realizarea unei noi construcții reprezentând extinderea terminalului de pasageri, precum si a căilor de acces. În cadrul contractului se vor achiziționa servicii de proiectare precum: întocmirea Proiectului Tehnic, DTAC, DTOE și a DE pentru lucrările de construcții, montajului utilajelor și echipamentelor tehnologice, a documentațiilor pentru obținerea avizelor și a oricăror documente/studii conexe acestora inclusiv verificarea tehnică realizată de către verificatorii tehnici atestați independenți precum și execuția de lucrări pentru extinderea terminalului de pasageri ce constau în: lucrări de structură/rezistență, lucrări de arhitectură, lucrări de instalații sanitare, electrice, termice, HVAC, gaze, inclusiv furnizarea, montarea și punerea în funcțiune a dotărilor necesare.
Dupa ce va termina mandatul, presedintele Klaus Iohannis va putea călători la Sibiu in conditii mult mai favorabile. Sibienii pregătesc reîntoarcerea acestuia în locul unde acesta a fost susținut de cetățeni pentru exercitarea a 4 mandate în funcția de Primar.
Prin extinderile realizate, terminalul de pasageri reconfigurat va fi complet funcțional, dimensionat în raport cu cererea de transport prognozată în stadiul de trafic, care să permită procesarea pasagerior și bagajelor acestora în conformitate cu reglementările în vigoare pentru destinații interne și externe. Terminalul existent va fi extins cu două clădiri noi cu parter, mansardă și etaj retras care vor fi ridicate de o parte și de alta a actualei construcții.
Terminalul va avea o suprafaţă construită de 22.400 mp, cu o capacitate totală de procesare de aproximativ 2,5 milioane de pasageri, 6 filtre de securitate, 7 automate pentru self check-in, 10 ghişee check-in cu operator, unul dintre acestea deservind fluxul de VIP, 7 porţi de îmbarcare, precum şi alte dotări necesare traficului aerian internaţional intra şi extra comunitar, plus spaţii publice de uz comercial şi utilitar. Din punct de vedere funcțional, în cadrul noului terminal vor exista două zone, plecări și sosiri, atât pentru curse interne, cât și pentru cele internaționale.
Cine se va ocupa de executarea lucrărilor
Contractul a fost atribuit asocierii dintre companiile Con-A, UTI Construction and Facility Management și Bog’Art. Subcontractanții celor trei sunt sibienii de la Con-A Operations și cei de la Euro Ing, alături de bucureștenii de la Eletroproiect SRL, Geo Arc SRL, Aero Project SRTL, Altimate, Kone Ascensorul și Bog`Art Steel. Con-A este o firmă de construcții din Șelimbăr, Sibiu. Compania a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 442,1 milioane de lei și un profit de 14,5 milioane de lei. Firma are 17 angajați și este administrată de către Mircea Bulboacă.
UTI Construction and Facility Management este o firmă din București, Sector 2. În 2021, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 162 milioane de lei și un profit de 2,9 milioane. Firma are la momentul actual 706 angajați și este administrată de Cristian Costea. Firma se va ocupa de partea de instalații și echipamente, furnizând cele mai moderne echipamente de securitate și procesare a bagajelor, automatizate, acestea fiind montate în premieră în România, într-un aeroport. Bog’Art este o firmă din București. În 2021, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 576,2 milioane de lei și un profit de 17,3 milioane de lei. La momentul actual, firma are 385 de angajați și eswte administrată de Raul Doicescu. Termenul limită de finalizare a construcţiei este 31 decembrie 2023.
Valoarea totală a contractului este de 203,8 milioane de lei, fără TVA, adică 41,2 milioane de euro. Fondurile pentru realizarea achiziției sunt asigurate din surse proprii, fonduri de la bugetul de stat și fonduri nerambursabile obținute prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Durata contractului este de 22 de luni de la semnare: 4 luni pentru proiectare, iar următoarele 18 luni pentru execuție.