Casa Națională de Pensii și restul instituțiilor subordonate Ministerului Muncii primesc de acum documentele cetățenilor în format electronic, iar pentru cazurile în care este nevoie de prezența lor fizică aceasta se va face pe baza unei programări, a declarat joi ministrul muncii, Violeta Alexandru. Guvernul vrea în acest mod să elimine complet cozile la ghișee.
„ANOFM, CNPP şi ANPIS sunt pregătite pentru a primi şi a procesa în FORMAT ELECTRONIC cererile şi documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat. Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la instituţia în cauză. Nu a fost uşor să facem acest mecanism să funcţioneze. Multe ore de muncă şi discuţii despre procedurile legale necesare, despre limitările tehnice şi despre cum trebuie să putem face lucrurile cât mai simple pentru cetăţean. Să le facem oamenilor viaţa cât mai simplă, să nu mai fie contactul cu administraţia o povară, asta îmi doresc. Nu renunţ până nu reuşesc tot ceea ce ştiu că se poate în Ministerul Muncii. MMPS va ajunge un exemplu de schimbare pentru binele cetăţenilor, la finalul mandatului meu”, a anunţat ministrul Violeta Alexandru pe pagina sa de Facebook, potrivit PsNews.
Circuitul hârtiilor a fost rupt, consideră ministrul muncii. ”Fără 10 drumuri la instituţii, fără copii xerox peste copii xerox, fără cozi interminabile. Gata! Putem comunica în ziua de azi civilizat, rapid, online. România trebuie să se schimbe, să facă un pas înainte, inclusiv să modernizeze administraţia”.
La Casa Națională de Pensii și celelalte instituții, oamenii pot depune în continuare documente la ghișeu, dacă doresc asta, a mai spus Violeta Alexandru.
”Nu ne mai luăm zile libere să stăm o zi întreagă la cozi. Am convingerea că prin comunicarea prin e-mail, în cazul ANPIS şi ANOFM, sau prin portalul online, în cazul CNPP, se va evita aglomeraţia din spaţiile publice, se vor elimina cozile şi, totodată, se va reduce presiunea asupra angajaţilor. Ceea ce nu înseamnă că cei care doresc să vină, totuşi, la sediul acestor instituţii, nu o pot face în continuare. Pentru a avea un mecanism complet de comunicare electronică în cazul ANPIS – unde, pentru majoritatea beneficiilor plătite de către AJPISuri/APISMB (indemnizaţie de creştere copil, venit minim garantat, etc.) cetăţeanul trebuie să aplice la primărie – încurajez primăriile din ţară să utilizeze comunicarea electronică. Pentru serviciile şi beneficiile pentru care se aplică direct la AJPIS/APISMB, deja se poate comunica prin email”, a încheiat ministrul.