Codul Rutier ar trebui schimbat pentru a oferi siguranță bicicliștilor, consideră Ministrul Mediului, Tanczos Barna. Este nevoie de sute de kilometri de piste pentru biciclete, spune oficialul, dar și de modificări legislative.

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a participat joi la „Dezbaterea – More Cycling for a Greener Recovery”, alături de președintele României, Klaus Iohannis, și primarul general al Capitalei, Nicușor Dan unde a atras atenția că este nevoie de o infrastructură adecvată pentru a încuraja folosirea bicicletelor ca mijloc de deplasare alternativ. Totodată, ministrul a atras atenția că inclusiv Codul Rutier ar trebui schimbat pentru a oferi siguranța adecvată bicicliștilor:

Chiar și în locurile unde este creată infrastructura pentru biciclete este puțin folosită. Cu siguranță că este nevoie de sute de Km pentru a crea rețele, posibilitatea de a ajunge din A în B, pe mai multe trasee. Bicicleta este sănătoasă, se pot întâmpla și incidente, este bine să vezi cine îți este alături ca să poți să îl susții dacă se întâmplă ceva. Chiar și un profesionist poate avea parte de incidente minore.

Ministerul Mediului a lansat acum trei luni o inițiativă, vinerea verde, la o altfel de cultură, la o schimbare în viața noastră, la o schimbare în ceea ce privește alternativele de transport și de atunci eu chiar încerc să merg cu metroul la Minister. Este o experiență unică, am revenit la viața din perioada studenției, am redescoperit Bucureștiul și chiar este o schimbare semnificativă și invit cetățenii să încerce mijloace alternative de deplasare inclusiv bicicleta, pentru că au beneficii multiple. Ministerul susține dezvoltarea rețelelor de biciclete.

Am depus împreună cu colegii mei din UDMR un proiect în Parlament pentru a reglementa infrastructura de pistă de bicicletă. Codul Rutier trebuie, la un moment dat, regândit din acest punct de vedere pentru a asigura siguranța celor care folosesc mijloace alternative de deplasare, cei care folosesc bicicleta, sunt mult mai expuși.

Neutralitatea emisiilor până în 2050, depinde în primul rând de noi. Emisiile de carbon în marile orașe, în proporție de 50% provin din mijloacele de transport, în general din mașini. Acest lucru poate fi schimbat dacă alături de autoritatea publică locală schimbăm complet parcul auto a mijloacelor de transport în comun, le facem electrice cu emisii 0. În paralel creăm infrastructură, refacem acele trotuare care în anumite situații nu sunt în cea mai bună condiție”, a declarat ministrul Mediului, citat de B1TV.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *