Concedierile la STB nu sunt un scop în sine, dar există o țintă
Concedierile la STB nu sunt un scop în sine, dar există o țintă

Concedierile la STB nu sunt un scop în sine, dar există o țintă în a optimiza o companie cu investiții care înseamnă bani publici, spune primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.

Nicușor Dan și Consiliul General și-au asumat eficientizarea STB, a spus primarul după ședința Consiliului General de luni seara, în care a fost analizată greva STB. „Nu e o țintă de a da oameni afară, dar e o țintă de a optimiza o companie în care am pus bani publici”, a spus Nicușor Dan.

Primarul a dat și câteva exemple de modalități în care banii publici au fost irosiți în această societate.

Și eu, și reprezentanții Consiliului General am venit cu două mandate: să păstrăm această companie, ceea ce e o opțiune pe care ne-am asumat-o, și să eficientizăm această companie pentru că e vorba de bani pe care îi preluăm de la bucureșteni și trebuie ca serviciul prestat de companie pe banii ăștia să fie cât mai bun. Discuția nu există în acest moment, dar, teoretic, poți să externalizezi serviciul către alte companii care să prea integral sau bucată cu bucată transportul public în oraș. Această opțiune nu există, spun ca să nu punem paie pe foc” a declarat Nicușor Dan într-o emisiune B1TV.

Concedierile la STB. Nicușor Dan s-a gândit deja la câteva modele de eficiență:

Opțiunea noastră, asumată de la început, e de păstrare a STB, dar trebuie s-o eficientizăm. Asta înseamnă că trebuie să ne uităm la plecările de la cap de linie, să nu mai vedem 3 – 4 autobuze care merg unul după altul, că trebuie să ne uităm la consumul de combustibil, să ne uităm dacă planificarea e optimă și nu se dau, că ani de zile s-au dat preferențial tot prin intermediul sindicatului, mulți bani pe chemări din libere, când tu ai oameni ca să facă activitatea când se îmbolnăvește cineva.

Trebuie să ne uităm autobază cu autobază cât de mulți oameni au fost în concedii medicale și o să vedem diferențe foarte mari de la una la alta. Deci toate astea înseamnă eficientizare.

Nu e o țintă de a da oameni afară, dar e o țintă de a optimiza o companie în care am pus bani publici”, a mai spus Nicușor Dan.

Nicușor Dan a vorbit și despre influența „nesănătoasă” pe care o are principalul sindicat din societatea de transport bucureșteană.

Există mai multe probleme în STB, dar una din problemele majore e influența total nesănătoasă pe care sindicatul majoritar o are în această societate. (…)

S-a ajuns ca oamenii care nu vor să fie în sindicat să primească turele mai dificile, să nu li se asigure reparația în același timp cu a celorlalți. (…)

Nu e normal să existe presiuni asupra oamenilor care vor să iasă la muncă. Am discutat cu mulți dintre ei la telefon și mi-au spus ce înseamnă să nu fii pe placul sindicatului în STB”, a mai declarat Nicușor Dan.

La rândul său, Adrian Criț, directorul STB, a afirmat că 74% din bugetul STB e alocat doar pentru salarii, că în ultimii ani „s-au făcut angajări pe bandă rulantă” și că de când și-a început el mandatul personalul s-a redus cu 600 de persoane.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *