Finul baronului de Neamț Ionel Arsene a primit prin firma sa un contract de peste 55 de milioane de euro. Cu acești bani ar trebui să realizeze o porțiune de drum de numai 71 de kilometri. Cheia contractului, care se întinde pe ȘAPTE ani, o constituie însă „curățarea terenurilor de muniții neexplodate și o supraveghere arheologică”, însă de astea se vor ocupa alte firme.
Compania Aqua Parc din Roznov, județul Neamț, și-a adjudecat contractul pentru proiectarea și execuția drumului național 28B Târgu Frumos – Botoșani. Contractul a fost oferit de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit anunțului de atribuire publicat pe platforma de licitații publice marți, 2 iunie 2020.
Contractul în valoare de peste 55 de milioane de euro a fost încheiat pe 22 mai 2020, în urma unei licitații la care au participat 3 ofertanți.
Drumul are o lungime de 71,512 km, iar termenul de execuție este de 89 de luni, adică 7,4 ani. Activitățile în valoare de peste 1,6 milioane de euro privind protejarea și relocarea facilităților de gaze și curent electric, identificarea si curățarea terenului de munițtii neexplodate și supravegherea arheologică vor fi subcontractate, arată G4Media.
Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, compania Aqua Parc din Roznov este deținută de Gheorghe Vlasie, zis Ginel, finul lui Ionel Arsene, președintele PSD al CJ Neamț.
În plus, Aqua Parc este judecată pentru evaziune și spălare de bani la Tribunalul Neamț. Vlasie este judecat și el pentru aderare la un grup infracţional organizat, evaziune fiscală în formă continuată şi complicitate la spălare de bani. Are termen pe 5 iunie 2020.
La rândul lui, Arsene este judecat pentru corupție la Tribunalul Bacău.
Anul trecut, pe 13 mai, compania lui Ginel Vlasie, Aqua Parc, a semnat un contract de peste 52 de milioane de euro, fără licitație, cu Direcția Regională Drumuri și Poduri Iași din cadrul CNAIR pentru reabilitarea drumului național 15 Bicaz – Poiana Largului.
Finul baronului de Neamț Ionel Arsene. Precedentul de la Bicaz
Contractul pentru drumul Bicaz-Poiana Largului a fost verificat de corpul de control al ministerului Transporturilor, după venirea la guvernare a PNL, când au fost descoperite ”deficiențe grave”.
”În cazul Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), au fost efectuate verificări cu privire la derularea achiziţiilor publice în anul 2019.
Aici, Corpul de Control al Ministerului a identificat o serie de deficienţe grave în desfăşurarea şi atribuirea contractului de achiziţie publică de proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie de lucrări pentru punerea în siguranţă a obiectivelor de pe DN 15 km 242+200 – km 286+250 (zona Bicaz)”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor din decembrie 2019.
”Sunt sigur că situaţia de la DRDP Iaşi, unde risipa banilor românilor nu are margini, nu este una singulară. Vremea firmelor ”de casă” ale baronului de Neamţ, Ionel Arsene, a apus şi vă spun că de acum înainte orice decizie trebuie luată şi asumată, conform legii. Stilul ”pompieristic” şi ”heirupist” de a evalua ”la ochi”, o lucrare ce presupune proiectare şi execuţie nu se mai regăseşte în acest mandat al meu. Nu este posibil ca la o astfel de lucrare procedura de achiziţie să nu fie derulată pe baza unei analize serioase şi profesioniste. Ar fi trebuit să ştie foarte bine că banii nu sunt ai lor, aduşi de acasă, ci ai tuturor cetăţenilor acestei ţări. Să dai apropiaţilor tăi contracte fără licitaţie, în valoare de 81 milioane euro, este încă o dovadă de tupeu maxim al politrucilor care au guvernat ţara, până în noiembrie. Toate documentele aferente acestei ”prietenii financiare” vor fi transmise către organele statului, iar cei vinovaţi cu siguranţă vor răspunde”, declara atunci ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Leave a comment