Autostrada de Centură A0, esențială pentru fluidizarea traficului dintre Portul Constanța și Pitești, nu va fi finalizată nici în acest an, deși termenul inițial de predare era stabilit pentru acum doi ani. Contractul, în valoare de 850 de milioane de lei, a fost semnat încă din 2019 cu asocierea Aktor (Grecia) – Euroconstruct Trading (România), dar lucrările au început abia în 2021, din cauza întârzierilor în faza de proiectare.

În prezent, Autostrada de Centură A0 Sud măsoară aproape 50 de kilometri și este împărțită în trei loturi, menite să conecteze Autostrada Soarelui (A2) la est cu Autostrada București-Pitești (A1) la vest. Loturile 1 și 2, care fac legătura între A2 și DN6, au fost date în folosință treptat în 2022 și 2023, însă Lotul 3, ce ar urma să completeze legătura între A1 și A2, rămâne încă în construcție, transmite B1TV.

Data de finalizare a contractului a fost prelungită până în prezent întrucât sunt în curs de soluționare litigii în instanță și revendicări ale antreprenorului în curs de soluționare”, a explicat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), într-un răspuns pentru HotNews.ro. Astfel, termenul de finalizare a fost amânat de trei ori în acest an, ultima dată până pe 6 noiembrie 2023.

În acest moment, stadiul fizic al lucrărilor pe cei aproximativ 18 kilometri de autostradă este de doar 73%, iar unele structuri și pasaje sunt abia la început, ceea ce face imposibilă finalizarea proiectului până la sfârșitul anului.

Ionuț Ciurea, reprezentant al Asociației Pro Infrastructură, consideră că întârzierile afectează semnificativ traficul din jurul Bucureștiului. „Din punct de vedere al Capitalei și al traficului, al închiderii semi-inelului și, practic, să unești Constanța de Pitești, să unești de port ocolind complet Bucureștiul… Este de mare efect. Din punctul nostru de vedere, să închizi această legătură lipsă era cel mai important obiectiv în 2024”, a declarat acesta.

Ciurea descrie situația ca fiind „cu siguranță, cel mai mare eșec din acest an”. Potrivit lui, problema principală constă în birocrația complicată și întârzierile la relocarea utilităților, aspecte care sunt speculate de constructor pentru a obține extensii de timp. „S-a întâlnit hoțu’ cu prostu’ pe contractul ăsta, ca în proverb. Adică e statul care nu-și face treaba cu relocările, cu birocrația în general și un constructor care profită de chestia asta ca să mai ciupească acolo ceva”, a adăugat el, subliniind că „sunt în continuare relocări de rețele care nu s-au rezolvat”.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *