Bilanțul mandatului lui Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor nu se ridică la înălțimea așteptărilor, în ciuda investițiilor masive puse la dispoziție. Cu doar 53 de kilometri de autostradă inaugurată în 2022 și o infrastructură feroviară care se află în pragul colapsului, Ministerul Transporturilor se confruntă cu întârzieri și probleme semnificative. Într-o perioadă în care România are nevoie disperată de dezvoltare în acest sector, rezultatele obținute sunt dezamăgitoare.

Resurse financiare uriașe, rezultate slabe – Ministerul Transporturilor sub conducerea lui Sorin Grindeanu, se arată într-o analiză PsNews.

 Autostrăzi întârziate și proiecte abandonate

Autostrăzile reprezintă o problemă sensibilă în politica românească, având în vedere că țara noastră nu a reușit să depășească nici măcar pragul de 1.000 de kilometri de autostradă construită. Unul dintre cele mai mari proiecte, Autostrada Sibiu-Pitești, se confruntă cu întârzieri majore. Primul tronson al acestei autostrăzi, care trebuia finalizat în 2023, nu a ajuns nici măcar la 50% din stadiul de construcție.

Sorin Grindeanu a preluat proiecte nerealizate și a eșuat în îndeplinirea lor. Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, care trebuia semnat în 2019, a fost semnat abia în 2021, în timp ce alte proiecte au fost abandonate complet.

„Când am venit la Minister, am găsit situația următoare: cinci loturi din autostrada Sibiu-Pitești, capetele 1 și 5 aveau contracte semnate, porțiunea grea, cea de traversare a munților, 2,3 și 4 nici măcar contracte semnate”, spunea el, potrivit PsNews.

Infrastructura feroviară în pragul colapsului

Infrastructura feroviară reprezintă o amenințare constantă pentru angajați și călători, cu accidente feroviare înregistrate aproape lunar. Cu toate acestea, ministrul Transporturilor nu a întreprins măsuri semnificative pentru îmbunătățirea situației.

Licitațiile pentru achiziționarea de noi trenuri au fost întârziate, iar proiectul cu 12 trenuri pe bază de hidrogen este pe punctul de a fi abandonat, din lipsă de interes din partea constructorilor.

Sorin Grindeanu: „Ne-am gândit că acest proiect va fi unul inovator, unul care să ne pună în fața tuturor, în fața Uniunii Europene și a altor state membre. Din păcate, nu avem constructori în România interesați să facă acest proiect.”

Agricultorii români afectați de deciziile Ministerului Transporturilor

Deciziile luate de Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor au avut consecințe negative și asupra agricultorilor români. Importul de cereale din Ucraina, chiar și după eliminarea taxelor vamale de către Uniunea Europeană, a dus la falimentul agricultorilor autohtoni, care nu au putut concura cu prețurile scăzute. Navele din Ucraina au fost scutite de plata tarifelor portuare, ceea ce a generat pierderi semnificative pentru producătorii români.

Fermier: „Ne confruntăm cu o concurență neloială și suntem nevoiți să ne vindem produsele la prețuri mult mai mici decât costurile de producție. Așteptăm măsuri ferme din partea Ministerului Transporturilor pentru a ne proteja interesele.”

Bilanțul lui Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor este departe de a fi impresionant. Întârzierile și problemele grave în construcția autostrăzilor, precum și infrastructura feroviară în pragul colapsului, au avut un impact negativ asupra dezvoltării economice și sociale a României. Cu resurse financiare semnificative puse la dispoziție, așteptările erau mai mari, dar rezultatele obținute în mandatul lui Sorin Grindeanu sunt dezamăgitoare.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *