După ce Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a stabilit în luna mai modelele deciziilor privind recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii, printr-o ordonanță apărută sâmbătă s-a stabilit modul în care se vor distribui aceste documente pensionarilor, informează avocatnet.ro.
OUG 89/2024, intrată în vigoare în weekend, stabilește modul în care cei aproape cinci milioane de pensionari ale căror pensii au trecut deja de etapa de evaluare vor primi deciziile de recalculare.
După cum stabilește Legea 360/2023 privind sistemul public de pensii, casele teritoriale de pensii emit deciziile pentru recalcularea pensiilor, documentele fiind apoi transmise către subunitățile Poștei Române, care va asigura trimiterea la domiciliul beneficiarilor.
În cazul în care nu sunt găsiți acasă, pensionarii care găsesc înștiințarea în cutia poștală vor putea merge, timp de câteva zile, la oficiul poștal de care aparțin (trecut în înștiințare) pentru a-și ridica decizia de recalculare.