Ministrul transporturilor și-a cerut scuze pentru că metroul din Drumul Taberei nu va fi gata, nici de această dată, la timp. Pe ultima sută de metri au apărut probleme la o stație de pompare și ventilație, iar obiectivul nu mai poate fi dat în folosință la data de 30 iunie, a spus Lucian Bode.
„Vreau să îmi cer scuze public în numele celor 17 miniştri şi 8 directori generali care au condus Ministerul Transporturilor şi Metrorex din 2011 până în prezent locuitorilor din Drumul Taberei şi bucureştenilor în general”, a afirmat Lucian Bode. Ministrul a precizat că „promitacii” şi „explicacii”, cei care întâi promit ceva, apoi explică de ce nu s-a putut, nu vor mai ocupa funcţii de decizie în minister.
„La începutul mandatului am cunoscut o categorie de angajaţi ai Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, inclusiv din Metrorex, pe care am denumit-o generic «promitaci». Termenul nu-l găsiţi în DEX. Promit orice, rezolvă orice, îşi asumă orice. Când văd că se apropie termenele şi văd că tot ceea ce au promis nu se concretizează, aceştia se transformă în «explicaci» – nici acest termen nu o să îl găsiţi în DEX. Explică de ce nu s-a putut, cum au făcut tot ce a depins de ei. Este momentul ca aceste categorii să nu mai ocupe funcţii de decizie în Ministerul Transporturilor”, a spus Lucian Bode.
Ministrul transporturilor și-a cerut scuze și a explicat care este stadiul lucrărilor
„Cu excepţia finalizării la centrala de ventilaţie, respectiv finalizării probelor tehnologice, din punct de vedere tehnologic şi a instalaţiilor de siguranţă, metroul ar putea fi dat în exploatare cu călători. Însă siguranţa călătorilor este primordială. Aşadar, specialiştii vor decide momentul în care vor fi îndeplite toate condiţiile pentru ca magistrala M5 să fie dată în exploatare cu călători”, a spus ministrul.
Metroul nu va circula la ultimul termen asumat din cauza unei probleme tehnice din zona Pieţei Moghioroş, care va întârzia probele tehnologice. „După ce din noiembrie 2019 şi până în mai 2020 am primit zeci de documente asumate prin semnătura antreprenorilor, a beneficiarului şi a consultantului prin care reconfirmau data de 30 iunie 2020 ca dată la care metroul va circula pe M5, la sfârşitul lunii mai am fost informat cu privire la problemele apărute la centrala de ventilaţie şi staţie de pompare a apei din infiltraţii, în zona Pieţei Moghioroş. Aceste probleme vor întârzia finalizarea probelor tehnologice pentru instalaţii, subsisteme, sisteme gabaritice, circulaţia cu trenul, cu şi fără tensiune, sistemul de automatizare a traficului şi aşa mai departe”,a afirmat ministrul.
Bode a explicat de durează atât de mult execuția noii magistrale de metrou. În 2011 s-a semnat contractul pentru executarea lucrărilor, iar în intervalul 2013-2015 susţinerea financiară a acestui proiect a lipsit cu desăvârşire. În 2013 s-au alocat 20 de milioane de euro, în condiţiile în care valoarea lucrărilor era de 700 milioane de euro.