Toate sticlele de vin vor trebui să afișeze un cod QR, pe rafturile magazinelor, începând cu data de 8 decembrie.. Acest cod QR va furniza consumatorilor informații detaliate despre produs atunci când este scanat, inclusiv lista de ingrediente, informații nutriționale, tratamentele aplicate și aditivii folosiți.
Atunci când consumatorii scanează codul QR, vor fi redirecționați către site-ul producătorului, unde vor găsi detalii complete despre toți aditivii, precum sulfiții, albușul de ou, compușii chimici, nivelul de zahăr și tratamentele utilizate în producția vinului. Aceasta înseamnă acces la informații cuprinzătoare despre sute de substanțe, transmite B1TV.
Vinurile deja etichetate și produse înainte de implementarea acestor reguli vor putea fi comercializate până când stocurile existente se epuizează.
Piața locală a vinului valorează aproximativ 2 miliarde de lei, iar România se clasează pe locul 12 în lume în ceea ce privește producția de vin, generând anual aproximativ 4,5 milioane de hectolitri. Acest clasament este condus de țări precum Italia, Franța și Spania.