Prețul motorinei va exploda, atrag atenția analiștii din piață, pe fondul lipsei de pe piață a acestui carburant. În plus există deja o criză globală care a dus la creșteri de prețuri serioase ale gazului țițeiului și resurselor fosile, în general.

Livrările globale de motorină sunt în scădere, pe măsură ce rafinăriile se luptă să țină pasul cu redresarea rapidă a cererii post-pandemie.

Într-un moment în care băncile centrale globale se îngrijorează de ratele inflației nemaivăzute de zeci de ani, deficitul de motorină ar crește și mai mult costurile de combustibil și de transport și ar adăuga mai multă presiune asupra prețurilor, scrie Reuters, citat de B1TV.

Importurile de motorină din SUA și Asia pe care se bazează Europa au fost limitate în ultimele săptămâni din cauza consumului intern mai ridicat pentru producție și combustibil pentru transport.

Prețul motorinei va exploda. Stocurile de motorină, care includ motorină și ulei de încălzire, deținute în depozite independente în zona de rafinare și depozitare Amsterdam-Rotterdam-Anvers (ARA) din Europa au scăzut săptămâna trecută cu 2,5%, arată datele companiei de consultanță olandeză Insights Global.

Stocurile regionale au fost la cel mai scăzut nivel pentru această perioadă a anului din 2008, potrivit datelor, în timp ce stocurile de distilate medii din Singapore au scăzut, de asemenea, la minime multianuale de 8,21 milioane de barili.

Cererea de motorină pare să se îmbunătățească în (nord-vestul Europei), dar capacitatea de rafinare mai mică în comparație cu perioada pre-COVID și nivelurile scăzute de import țin piața sub o presiune severă”, a declarat Lars van Wageningen de la Insights Global.

Analiștii Morgan Stanley notează că prețurile la motorină au atins aproximativ 180 de dolari pe baril în 2008, cauzate de o piață „extrem de strânsă” a distilatelor medii, deoarece țițeiul Brent a crescut la aproape 150 de dolari/baril.

Repetarea acestui lucru nu este inevitabilă, dar este de remarcat faptul că prețurile motorinei au urmărit îndeaproape perioada 2007-2008 în ultimele luni”, au spus aceștia, adăugând că se așteptau ca prețurile țițeiului să ajungă la 100 USD/bbl în a doua jumătate a acestui an.

Săptămâna trecută, o furtună de iarnă a testat disponibilitatea combustibilului în SUA, unele utilități pregătindu-se să folosească mai multă păcură distilata pentru a satisface cererea, în timp ce Coreea de Sud și India nu au reușit să umple golul de aprovizionare lăsat de recenta restricție a Chinei asupra exporturilor de produse rafinate din cauza propriilor nevoi interne.

În general, rafinăriile răspund la marjele mari și la stocurile scăzute prin creșterea producției. Dar complexul global de rafinare a petrolului este sub presiune, capacitatea scăzând pentru prima dată în ultimii 30 de ani.

Leave a comment

Lasă un răspuns Anulează răspunsul