Rabla Clasic și Rabla Plus au început de marți, 8 februarie, cu înscrierile în programe. Noile ediții ale programelor de reînnoire a parcului auto s-au deschis de la ora 10.00. Persoanele fizice se pot adresa producătorilor și dealerilor auto în vederea înscrierii, iar persoanele juridice îşi pot încărca în aplicaţia informatică documentele necesare. Ediţia din acest an a celor două programe vine cu ceva noutăți.

„Rabla Clasic”

În cazul „Rabla Clasic”, prima de casare e de 6.000 lei pentru un autovehicul uzat și de 9.000 lei pentru două autovehicule vechi.

La acestea se pot adăuga următoarele beneficii:

  • ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou (cu excepţia motocicletelor), al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP;
  • ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou (cu excepţia motocicletelor), echipat cu motorizare GPL/GNC;
  • ecobonus în valoare de 3.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou (fără motociclete), echipat cu sistem de propulsie hibrid; ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

Rabla Clasic și Rabla Plus. Vechimea autovehiculului uzat trebuie să fie de cel puţin 6 ani de la data primei înmatriculări în România. Până acum era de 8 ani.

Pentru achiziţionarea de motociclete noi în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 6.000 lei.

Și aici se pot acorda câteva bonusuri:

un ecobonus de 1.500 lei – pentru autovehiculul nou motocicletă al cărui sistem de propulsie generează maximum 90 g CO2/km în sistem WMTC;

un ecobonus de 1.500 lei – pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

Noutățile în programul „Rabla Plus”

La programul ”Rabla Plus” s-a introdus obligativitatea casării unui autovehicul uzat pentru achiziţionarea unui autovehicul nou. De asemenea, există posibilitatea casării a maximum două autovehicule uzate.

  • 51.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau un autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 26.000 de lei pentru un autovehicul nou electric hibrid plug-in (cu excepţia motocicletelor), care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, în schimbul casării unui autovehicul uzat;
  • 54.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 29.000 de lei pentru un autovehicul electric hibrid plug-in, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, în schimbul casării a două autovehicule uzate;
  • pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani şi care are norma de poluare nu mai mare de Euro 3, se mai poate acorda un ecobonus de 1.500 lei/autovehicul.

Ecotichetul pentru achiziţionarea unei motociclete electrice e 26.000 lei, la care se poate adăuga un ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau mai mică.

La ambele programe, valoarea finanţării nu poate depăşi 50% din preţul noii mașini achiziționate, precizează Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *