Reducerile false sunt ținta unor norme legislative care sunt elaborate de guvern în sprijinul consumatorilor. Țepele prin care un comerciant creștea prețul înaintea unei campanii de vânzări de genul „Black Friday”, pentru ca apoi să-l scadă drept o „reducere”, dar de fapt prețul plătit de consumator fiind același ca în afara perioadei de soldare, nu ar mai trebuie să existe. Guvernul vrea să oblige comercianții să arate evoluția prețului unui produs în ultimele 30 de zile.

Reducerile false au fost semnalate, în mai multe rânduri, în ultimii ani.

Potrivit Profit.ro, citat de B1TV, Executivul pregătește o serie de norme legislative, prin care comercianții vor fi obligați să afișeze prețul de la care se realizează reducere.

Cel mai important, este faptul că prețul afișat trebuie să fie cel al produsului din ultimele 30 de zile până la momentul promoției și cu 10 zile înainte, în cazul produselor perisabile.

Prețul afișat de comerciant, la aplicarea reducerii, trebuie să fie cel mai mic din cele aplicate în cele 30 de zile, mai notează sursa citată mai sus. Totuși, dacă prețul a fost redus treptat în perioada celor 30 de zile, atunci cel de la raft, la care se va aplica promoția, va fi prețul inițial.

Propunerea a venit și din partea ANPC, în primăvara acestui an, când au anunțat că intenionează să elimine reducerile false. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor își propune să elimine reclamele înșelătoare cu privire la „reduceri”.

Prin noile reguli, prezentate în primăvară de către ANPC se numără obligativitatea magazinelor de a afișa lângă reducerile de preț, tariful cel mai scăzut al produsului respectiv în utlimele 30 de zile.

„Conform Hotărârii propuse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), magazinele vor fi obligate, prin lege, să afişeze la reducerile de preţ care a fost cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înainte de ofertă, scopul Hotărârii fiind să ofere clienţilor o armă împotriva ofertelor înşelătoare.

Orice notificare de reducere a preţului trebuie să indice clar preţul aplicat anterior de comerciant (preţul anterior).

Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ, astfel încât consumatoul să poată identifica în mod clar reducerea”, a transmis ANPC prin intermediul unui comunicat, în martie 2021.

Proiectul introduce un articol nou în H.G. nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informaţiile pentru consumatori legate de reducerile de preţ.

Leave a comment

Lasă un răspuns