Răzvan Sighinaș, reprezentant bancă: În mod normal, o comunicare cu banca pe mail se face doar pentru a fi informați de niște lucruri, sub nicio formă un astfel de organism financiar nu vă va cere date cu caracter confidențial.
Silviu Stahie, specialist în securitate informatică: Mesajele de tip phishing au în ele mesaje de genul „accesează acest link pentru că ți se suspendă contul”, „intră aici pentru că pierzi pachetul”. Există o urgență pentru care noi trebuie să accesăm acel link, că dacă nu, se va întâmpla ceva.
Nici suspendarea conturilor bancare nu se face printr-un mail.
Ioana Pârvu, director carduri și soluții de plată: Nu există să închidem peste noapte un cont. Sunt notificări scrise care sunt de obicei trimise de către bănci cu confirmare de primire sau sunt telefoane care sunt date de către ofițerii bancari care se identifică.
Infractorii cibernetici și-au îmbunătăți tehnicile de păcălire
Dacă în trecut un astfel de mail putea fi ușor identificat pentru că avea multe greșeli gramaticale, în prezent infractorii cibernetici și-au îmbunătăți tehnicile de păcălire.
Mihai Rotariu, Directoratul Național de Securitate Cibernetică: Mesajele din aceste email-uri arată identitic cu cele pe care le primiți deobicei de la bancă pentru că atacatorii imită imaginea băncii și desigur designul mesajelor reale.