Norma Euro 7, aproape să fie impusă de Comisia Europeană, este contestată de România și alte șapte țări din Uniune. Sunt limite de poluare mult prea restrictive pentru a putea fi respectate de producătorii auto, susțin reprezentanții statelor.
Opt țări printre care și România se opun noilor reguli UE privind poluarea în industria auto, transmite B1TV.
Țările au spus că limitele mai stricte pentru poluanți, inclusiv oxizi de azot și monoxid de carbon, ar putea devia investițiile cruciale necesare pentru atingerea obiectivului UE de a interzice efectiv noile vehicule cu motor cu combustie după 2035, scrie Bloomberg.
Într-o poziție comună, trimisă celorlalți membri ai UE, reprezentanții celor opt țări au declarat că prevederile privind Euro 7 care acoperă limitele emisiilor din țevile de eșapament ar trebui să fie eliminate în întregime.
„Ne opunem oricăror noi reguli privind emisiile de gaze de evacuare (inclusiv noi cerințe de testare sau noi limite de emisie) pentru mașini și camionete”, se afirmă în documentul care a fost semnat de Franța, Italia, Cehia, Bulgaria, Ungaria, Polonia, România și Slovacia.
Lucrarea vine pe fondul semnelor tot mai mari că țările UE au atins limita reglementărilor privind normele de mediu, în urma unei ramuri de legi menite să pună blocul pe calea neutralității climatice până în 2050.
Regulamentul Euro 7 urmărește să înăsprească regulile cu privire la alți poluanți decât CO2, cum ar fi monoxidul de carbon și oxizii de azot. Regulile urmăresc, de asemenea, să abordeze particulele de la frâne și anvelope.
Abordarea emisiilor de la mașini a fost deosebit de dificilă. Regulile UE de interzicere efectivă a motorului cu ardere în mașinile noi din 2035 au fost amânate cu câteva săptămâni după o poziție de ultimă oră a Germaniei de a asigura cote pentru așa-zișii e-combustibili. Îngrijorarea este că trecerea la electricitate ar putea duce la pierderi de mii de locuri de muncă în sector.